مرغ باز هم گران می شود

با اینکه مسئولان از قیمت مصوب و ارزان شدن قیمت مرغ خبر داده بودند، اما قیمت هر کیلو گوشت مرغ باز هم افزایش پیدا کرد.
به گزارش کاماپرس، بعد از بالا رفتن قیمت مرغ و مطرح شدن دلایل این گرانی مثل کمبود نهاده های دامی و بالا رفتن هزینه های تولید، مسئولان وعده دادند با تامین نهاده های دامی دوباره قیمت مرغ ارزان می شود. اما افزایش قیمتها در بازار نشان می دهد هنوز مشکل کمبود نهاده های دامی حل نشده است و با ادامه این روند گران تر شدن قیمت مرغ هم بعید نیست.
دیروز قیمت مرغ در بازار روند افزایشی داشت تا جایی که هر کیلوگرم آن با افزایش 500 تا 570 تومانی از 26 هزار و 500 عبور کرده است. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ زنده از مرغداران درب مرغداری به 17 هزار و 500 تا 18 هزار رسیده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حبیب اسدالله‌نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور، درباره آغاز دوباره روند افزایشی قیمت مرغ در بازار می گوید:« مهمترین دلیل روند افزایش قیمت مرغ کمبود نهاده‌های دامی است که مرغدار برای تولید به آن نیازمند است. برخلاف انتظارات سامانه بازرگاه که قرار بوده بازار نهاده‌های دامی را تنظیم کند نتوانسته است کمکی برای تحویل نهاده‌های دامی به میزان کافی و به قیمت مصوب به مرغداران کند. بازارگاه مشکلات حل نشده‌ای مانند تاخیر در ثبت سفارش، تخصیص نهاده‌ها، تامین و بارگیری آن‌ها را دارد.»

فعلا مرغ ارزان نمی شود

راز آسمان پایتخت

به گفته اسدالله نژاد در حال حاضر از زمان ثبت درخواست تا تحویل نهاده 20 تا 25 روز زمان می‌برد که با توجه به دوره پرورش تاخیر طولانی است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور همچنین کاهش سهمیه مرغداران را مشکل دیگر بازارگاه عنوان می کند که باعث کمبود شده است.
او در این باره به ایلنا می گوید:« بر اساس اعلام وزارت جهادکشاورزی سهمیه مرغداران در سامانه بازارگاه برای هر مرغ 4.5 کیلوگرم نهاده است درحالی که عملا میزان نهاده تحویلی کمتر از 3 کیلوگرم است. مرغداران مابقی نیاز خود را از بازار سیاهی تامین می‌کنند . با این شرایط افزایش قیمت مرغ با سرعت بیشتری ادامه پیدا می کند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز