قیمت مرغ فعلا ارزان نمی شود

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد به همین دلیل قیمت مرغ فعلا ارزان نمی شود.
به گزارش کاماپرس، با اینکه نرخ مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است اما خیلی از فروشگاهها مرغ را با قیمت ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان می فروشند. مرغداران هم اعلام کرده اند فعلا و در این شرایط کمبود و گرانی نهاده های دامی نمی توانند قیمت مرغ را کاهش بدهند.

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی هم این موضوع را تایید می کند و می گوید:« به دلیل اینکه دولت تاکنون به تعهدات خود درباره تامین کامل نهاده های دامی عمل نکرده ، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری از ۱۵ هزار و ۸۰۰ تا ۱۸ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ درب کشتارگاه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تا ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و خرده فروشی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

نهاده بیاید مرغ ارزان می شود؟

راز آسمان پایتخت

کمالی سروستانی همچنین درباره آینده بازار مرغ می گوید:« با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان هفته نوسان چندانی نداشته باشد.اگر ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد کنجاله سویا با نرخ مصوب تامین شود، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است. هر کیلو ذرت ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله سویا را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.»

مدیر عامل اتحادیه مرغداران ظرفیت کارخانه‌های جوجه کشی نسبت به ماه‌های اخیر را مناسب می داند و به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« بازار مرغ به نهاده‌های دامی‌بستگی دارد به طوریکه با تامین نهاده ها، بازار مرغ به تعادل می‌رسد، در غیر این صورت ملتهب می‌شود. فعلا مرغداران با احتیاط جوجه ریزی می‌کنند، اگر نهاده‌های دامی تامین شود، میزان جوجه ریزی به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه می‌رسد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز