قیمت مرغ رکورد گرانی را شکست

هر کیلو مرغ در بازار به قیمت ۲۶ هزار تومان رسیده است تا با این قیمت رکورد گرانی را بشکند.

به گزارش کاماپرس، چندی پیش واحدهای تولیدی از نبود کنجاله سویا شکایت داشتند و معتقد بودند دلیل اصلی گرانی مرغ همین نبود غذاست. اما شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد ۵۰۰ هزارتن کنجاله سویا برای سه ماهه آینده تامین شده است و وزارت جهاد کشاورزی هم اعلام کرد سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی اصلاح شده و و تخصیص سیستماتیک نهاده های دامی به واحدهای تولیدی خبر داد. اما با این افزایش قیمت به نظر می رسد تولیدکنندگان همچنان در تامین کنجاله سویا مشکل دارند.

به گزارش ایسنا قیمت مرغ در حالی امروز بازار خرده فروشی به حدود ۲۶ هزار تومان رسیده که ابتدای مهرماه قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران ۱۸ تا ۱۹ هزارتومان بود و با افزایش قیمت حدود ۴۰۰۰ تومانی در اواسط مهرماه به ۲۱ تا ۲۲ هزارتومان رسید .

تولید کنندگان می گویند تا وقتی خوراک به دست مرغدارها نرسد تولید مرغ کاهش و قیمت آن گران می‌شود. حال باید دید با کمبود نهاده های دام و طیور با قیمت های مصوب، افزایش قیمت نهاده ها در بازار آزاد و به طور کل افزایش هزینه های تولید، قیمت مرغ تا چقدر دیگر بالا می رود و آیا رکورد جدیدی در بازار به نام خود ثبت می کند یا نه؟

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز