چرا مرغ به قیمت مصوب فروخته نمی شود؟

مرغداران مدعی هستند به دلیل تامین نهاده های دامی از بازار آزاد نمی توانند قیمت مرغ را به قیمت مصوب نزدیک کنند.
به گزارش کاماپرس، بعد از افزایش قیمت مرغ،‌مسئولان متعهد شدند نهاده های دامی را در اختیار مرغداران بگذارند اما به گفته بیشتر آنها تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است.
متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۶ هزار و ۸۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ درب کشتارگاه ۲۳ هزار و ۳۷۰ تا ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان و در خرده فروشی ها ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

محمد علی کمالی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی هم معتقد است با توجه به عدم تعهدات دولت به تامین نهاده‌های دامی، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد.

راز آسمان پایتخت

او با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وجود ندارد، می گوید:« تاکنون دولت به تعهدات خود مبنی بر تامین کامل نهاده‌های دامی با نرخ مصوب عمل نکرده که با این وجود مرغدار مجبور به تامین از بازار آزاد شده است که اختلاف چشمگیر قیمت ذرت و کنجاله با نرخ مصوب و همچنین افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی کرایه حمل، هزینه‌هایی به تولیدکننده تحمیل کرده است. در این شرایط عرضه با نرخ مصوب ، ناپایداری تولید و خروج مرغداران از گردونه تولید را به همراه دارد.با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان هفته نوسان چندانی نداشته باشد.»

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است اگر ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد کنجاله سویا با نرخ مصوب تامین شود، امکان عرضه مرغ با نرخ‌ مصوب در بازار وجود دارد.
نرخ کنونی هر کیلو ذرت ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله سویا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز