احتمال گرانی مرغ تا کیلویی 50 هزار تومان !

لست سکند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید قیمت مرغ که بخاطر گران شدن خوراک دام اکنون تا کیلویی 27 هزار تومان بالا رفته احتمال  ۱/۵تا ۲ برابر شدن نیز دارد؛ یعنی کیلویی بیش از  ۵۰ هزار تومان!

به گزارش کاماپرس، بعد از گران شدن مرغ خیلی ها منتظر بودن دوباره آرامش به بازار مرغ و تخم مرغ برگردد و قیمتها کمتر شود، اما گویا فعلا خبری از ارزان شدن مرغ نیست و حتی ممکن است همین قیمتهای امروز هم دوبرابر شود. مدتها بود طبقه متوسط گوشت مرغ را به دلیل ارزان تر بودن جایگزین گوشت قرمز کرده بودند اما حالا با افزایش قیمتها قیمت یک مرغ نزدیک قیمت یک کیلو گوشت قرمز می شود. قیمتی که باعث می شود مرغ هم کم کم از سبد غذایی مردم قشر متوسط کنار گذاشته شود.
سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد فعلا در تامین نهاده های دامی به شدت مشکل داریم و اگر دولت کاری نکند قیمت مرغ ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر می شود.
او در این باره توضیح داد:« وضعیت در حوزه نهاده‌های دامی به شکلی است که در بخش سویا شاهد کاهش ۴۸ درصدی واردات نسبت به پارسال هستیم. این مسئله باعث شده که نرخ سویا در بازار از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۴ هزار تومان برسد که همین موضوع منجر به آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ شده است. البته قیمت مرغ امروز ۲۷ هزار تومان است که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود قطعاً این نرخ ۱.۵ تا ۲ برابر بیشتر می شود».
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه به مهر گفت:« طی سه هفته اخیر با تسهیلاتی که بانک مرکزی اتخاذ کرده تأمین ارز سویا مشکلی نداشته است. از دولت درخواست داریم که برای رفع مشکلات نهاده‌های دامی اجازه دهد در مقابل صادرات، واردات نهاده‌های دامی انجام شود چرا که در صورت کاهش شدید جوجه ریزی وضعیت بدی در آینده خواهیم داشت.»

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز