مجموعه آنلاین خشکشویی تک واش نوروز 1401 را چگونه گذراند؟

لست سکند

عید نوروز همیشه با مبحث خانه تکانی همراه است. در این دوره شست و شوی وسایل مختلف منزل رونق پیدا می‌کند. بنابراین بخش‌هایی مثل خشکشویی‌ها که شست و شوی بعضی لوازم منزل را انجام می‌دهند، فعالیت بیشتری در این ایام دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

تکواش یکی از مجموعه‌های شناخته شده در حوزه خشکشویی است که به صورت آنلاین خدمات ارائه می‌دهد. با توجه به اینترنتی شدن اغلب خدمات و کمبود وقت، این خدمت هم در راستای رفاه و آسایش بیشتر مشتریان ارائه شده است. اما آیا مردم ارائه این خدمات را به صورت آنلاین پذیرفته‌اند یا هنوز به مقوله سنتی خشکشویی توجه دارند؟ در این راستا کاماپرس با جلال فهمی، مسئول دیجیتال مارکتینگ تک واش، گفت و گویی داشته است؛

آغاز به کار تک واش

فعالیت تک واش رسما در سال 1396 به صورت آنلاین آغاز و در سال 1398 خدمات آن کاملا جدی شد. تک واش سعی در خلق مفهوم جدیدی نداشت. این خشکشویی مانند هر مجموعه دیگری به کار شست و شو، خشکشویی و اتو کشی و سرویس دهی به مشتریان مشغول بوده است. وجه تمایز خشکشویی تک واش با سایرین در امکان ارائه خدمات و ثبت سفارش به صورت آنلاین، دریافت و تحویل درب منزل یا محل کار، امکان سرویس دهی در مناطق 1 تا 8 تهران و مهتر از همه ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود است.

به گفته فهمی، تک واش خدمات خاصی مانند جشنواره و تخفیف های ویژه را برای نوروز 1401 در نظر نگرفته است. اسفند ماه پیک کار خشکشویی است و بیشتر خشکشویی‌ها با مشکل بدقولی در تحویل و افت کیفیت مواجه می‌شوند. اما تک واش متعهد است که همچنان به تحویل 72 ساعته پایبند باشد و کیفیت خدمات خود را حفظ کند.

راز آسمان پایتخت

تخفیف یا کیفیت ؛ مسئله این است!

معمولا مشتریان خشکشویی مانند اصناف دیگر به دنبال تخفیف و خدمات ارزان قیمت نیستند. مسئول دیجیتال مارکتینگ تک واش در این مورد می‌گوید: غالبا مشتریانی که به صورت موردی با خشکشویی ها کار میکنند، خواهان ارائه تخفیف هستند و این مسائل را دنبال می‌کنند. افرادی که مشتری ثابت خدمات خشکشویی هستند، به تخفیف اهمیت نمی‌دهند و خواهان خدمات باکیفیت هستند، چرا که مدام از این سرویس استفاده می‌کنند.

ضمن اینکه قیمت‌های ارائه شده تک واش مصوب اتحادیه است و این مجموعه خارج از چارچوب افزایش نرخی ندارد. در حالی که برخی مجموعه‌های بیشتر از نرخ اتحادیه، قیمت خدمات خود را بالا برده‌اند و به همین منظور با ارائه تخفیف‌های مثلا 40 درصدی، سعی در جذب مشتریان بیشتر دارند. با این وجود معمولا مشتریان وفادار از این مقوله‌ها استقبال چندانی ندارند.

بنا بر گفته فهمی، مشتریان ثابت تک واش معمولا در بازه‌های زمانی 10 تا 15 روز به این مجموعه مراجعه دارند. این افراد حتی حاضر هستند پول بیشتری برای ارائه خدمات باکیفیت با صرف زمان کوتاه بپردازند.

اثر تورم بر قیمت خدمات خشکشویی

همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار و تعطیلات عید، خشکشویی تکواش مانند هم صنف‌های خود، مشتریان زیادی داشت. فهمی در این خصوص می‌گوید: نه تنها خشکشویی تک واش، بلکه خشکشویی‌های سنتی هم این شرایط را دارند. معمولا اوج کاری خشکشویی از روزهای پایانی بهمن تا اواخر اسفندماه است.

طی یک سال اخیر، خشکشویی هم مانند هر خدمات دیگری افزایش قیمت داشته است. طبق گفته‌های فهمی، امسال نرخ خدمات خشکشویی تک واش در دو نوبت بالا رفت. در نوبت اول سعی کردیم با توجه به شرایط اقتصادی هوای مشتریان خود را داشته و افزایش زیادی نداشته باشیم. اما بعد از گذشت چند ماه مجبور شدیم تا جهت حفظ کیفیت خدمات خود، افزایش قیمت دوباره ای داشته باشیم. البته مجموعه تک واش قیمت مصوب اتحادیه را نادیده نگرفته و دنباله روی آن است و قیمت های کنونی آن نیز کمتر از قیمت مصوب است.

البته حجم کاری این مجموعه نیز نشان می‌دهد که تعداد مشتریان و سفارشات ریزش نداشته و به نظر می‌رسد با توجه به تورم شکل گرفته، این افزایش قیمت از سوی مشتریان نیز قابل قبول است.

میزان استقبال از خشکشویی‌های آنلاین

مجموعه تک واش از ابتدا در قالب کارگاه بود و به صورت آنلاین فعالیت داشت، بنابراین مشتری حضوری چندانی ندارند. ضمن اینکه خشکشویی تکواش برای مطرح کردن مفهوم خشکشویی آنلاین در بین مردم مشکل خاصی نداشت. زیرا در سال‌هایی فعالیت خود را به صورت آنلاین شروع کرد که مردم فضای آنلاین را شناخته بودند. بنابراین از لحاظ جا افتادن این مقوله، نیاز به تکاپوی زیادی نبود. در حال حاضر هم بررسی‌ها نشان می‌دهد که روز به روز علاقه مردم به این موضوع در حال افزایش است و این مسئله بیشتر جا می‌افتاد.

تک واش برای سال آینده برنامه‌هایی دارد. به گفته فهمی تک واش دو کارگاه در شرق و غرب تهران دارد. اما این مجموعه قصد دارد امسال دو کارگاه را ادغام کرده تا مدیریت آن آسان تر شود. احتمالا بعد از ادغام این دو کارگاه، مارکتینگ تک واش هدفمندتر فعالیت خود را دنبال خواهد کرد و در بحث گسترش حوزه آنلاین این مجموعه بیشتر هزینه خواهد شد.

مرتبط با : تک واش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز