ماهان گستر کنعان؛ همگام با محیط زیست

در نظر گرفتن آب و هوا و شرایط محیطی یکی از نیازهای اولیه ساختمان سازی محسوب می‌شود؛ چراکه ساخت و ساز در مناطق خشک، به مصالح متفاوتی از مناطق پر‌باران نیاز دارد. بنابراین پر واضح است که برای ساختمان سازی در مناطق سرد با یخبندان‌های سنگین، باید از مصالح خاص همین محیط استفاده شود و یکی از مهم‌ترین این مصالح، بتن است.

اگر قرار باشد از بتن‌های معمول در ساختمان‌سازی‌های اقلیم‌های سرد و بعضا کوهستانی استفاده شود، بتن یخ خواهد زد و فرآیند یخ زدن و بعد هم، ذوب شدن یخ بتن، یکی از اصلی‌ترین عوامل تخریب‌کننده بتن به شمار می‌رود.

همچنین در محیط‌های خاصی مانند آزمایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌های خودرو، شهرک‌های صنعتی و … بتن معمولی به سادگی با مواد اسیدی و سولفاتی از بین می‌رود؛ از آنجا که سیمان پرتلند به عنوان ماده اصلی بتن‌های معمولی است و این ماده در تماس با اسید و مواد سولفاتی تجزیه می‌شود، شکی نیست که بتن‌های همیشگی نمی‌تواند بهترین ماده برای استفاده در ساخت محیط‌های مذکور به حساب بیاید.

علاوه بر تمام این مسائل، آسیب‌هایی که بتن، به عنوان پرمصرف‌ترین ماده ساختمانی قرن حاضر، به محیط زیست وارد کرده، قابل چشم‌پوشی نیست.

به همین خاطر برخی شرکت‌های فعال در زمینه ساختمان و راه‌سازی به فکر استفاده از مواد مقاوم‌تر افتاده‌اند. در همین راستا شرکت ماهان گستر کنعان نیز توانسته بتن جدیدی تولید کند که علاوه بر مقاومت در مقابل یخبندان و همچنین مواد اسیدی وسولفاتی، آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند!

راز آسمان پایتخت

این شرکت امسال با حضور در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس به معرفی بیشتر خود خواهد پرداخت. در ادامه کاماپرس با انتشار گزارشی، اطلاعات بیشتری از این مجموعه را به خوانندگان عرضه می‌کند.

همواره در مسیر تکامل و ساخت

شرکت ماهان گستر کنعان از سال 1387 در زمینه‌های ساختمان، راه سازی، آب و همچنین ساخت قطعات پیش ساخته فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه در سال 93 موفق به اخذ گواهی صلاحیت پیمانکاری در زمینه ساختمان و راهسازی از نظام فنی و اجرایی کشور شد. ماهان گستر کنعان تاکنون در اجرا و تکمیل سه پروژه ساختمانی با اداره استاندارد بندر عباس، نوسازی مدارس کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان همکاری داشته است.

این مجموعه در جریان اینوتکس امسال از بتن پلیمری که با حذف کامل آب و سیمان ساخته شده، رونمایی خواهد کرد.

دستاوردها و چالش‌ها

ماهان گستر کنعان تاکنون در زمینه استفاده از ضایعات پت، حفظ محیط زیست، حفظ منابع آب و حذف گازهای گلخانه‌ای حاصل از تولید سیمان اقداماتی صورت داده است. ساخت محصولی مقاوم در برابر محیط‌های اسیدی و یخبندان یکی از دستاوردهای مهم این مجموعه برای محیط زیست است.

مجموعه ماهان گستر نسبت به کاربرد بیشتر محصولات تولیدی خود امیدوار بوده و همچنین شناخت و حمایت بیشتر از محصولات را در گرو به کار بردن آن‌ها می‌داند. البته در این مسیر ناملایماتی برای این شرکت وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها انحصاری بودن قیمت ضایعات پت و عدم حمایت مالی ارگان‌های مربوطه از این شرکت است.

مرتبط با : شرکت ماهان گستر کنعان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز