مالیات سنگین در انتظار صاحبان زمین!

بعد از تصویب طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، حالا نوبت به مالکان زمین های خالی رسیده است تا در صورت عدم ساخت و ساز از آنها مالیات اخذ شود.

به گزارش کاماپرس؛ چندی پیش بود که محمد اسلامی وزیرراه و شهرسازی با اشاره به خلاء‌های قانونی سامانه جامع املاک، اعلام کرد با مصوبه دولت در کمیسیون اقتصادی مقرر شد تا این اختیارات به سازمان امورمالیاتی داده شود تا بتوانند مالیات خانه‌های خالی را بگیرند. حالا ریس اتحادیه مشاوران املاک خبر داده که در جلسه اخیر فعالان باز مسکن با وزارت راه و شهرسازی مقررشده از مالکان زمینهای خالی هم در صورتیکه ساخت و سازی در این زمین‌ها صورت نگیرد مالیات‌های سنگین دریافت شود.

حمایت از مردم با اخذ مالیات از خانه های خالی!

مصطفی‌قلی خسروی  با اشاره به جلسه اخیر با معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته است: در این جلسه مسائل متعددی از جمله ارائه بسته‌های تشویقی به بخش خصوصی برای تولید مسکن، تسریع در اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر، تسریع در ساخت واحدهای طرح ملی مسکن،‌ الزامی کردن صدور کد رهگیری در معاملات و استفاده از ظرفیت‌های بورس برای مسکن مطرح شد.

او با بیان این‌که سامانه ملی املاک و اسکان نیز تا چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد، ‌افزود: در این جلسه عنوان شد که وزارت راه و شهرسازی صندوق‌های حمایتی از مردم را با منابع مالی مالیات بر خانه‌های خالی راه‌اندازی خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

زمین خالی مساوی است با اخذ مالیات

به گفته قلی خسروی همچنین مقرر شده که به صاحبان زمین‌های خالی -بایر- در تهران و شهرستان‌ها برای ساخت اخطار بدهند، در صورتیکه ساخت و سازی در این زمین‌ها صورت نگیرد مالیات‌های سنگینی از مالکان آنها دریافت خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ‌یادآور شد: اول انقلاب هم اعلام شد که زمین برای کسی نیست. در سفری به ترکیه مشاهده کردم که در هر زمین خالی یک پرچم این کشور را نصب کرده‌اند،‌دلیل آنرا پرسیدم گفتند که این پرچم یک اخطار به مالک است اگر طی مدت مشخصی در آن ساخت و ساز نکند،‌ دولت مالیات‌های سنگینی را از مالک دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “مالیات سنگین در انتظار صاحبان زمین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز