ماس وال؛ انتخابی هنرمندانه در طراحی داخلی خانه

مزایایی همچون کمک به کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، عدم نیاز به نور و آبیاری و تعمیر و نگهداری در کنار قابلیت طراحی و شکل‌پذیری نامحدود، ماس وال (دیوار سبز خزه ‌ای) را به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای طراحی در سراسر دنیا تبدیل کرده است. بهره‌گیری از ماس وال در طراحی داخلی، پویایی بصری و پتانسیل طراحی فضاهای داخلی اعم از منازل و مکان‌های اداری و تجاری را دوچندان کرده است.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر دیوار سبز خزه ‌ای به یکی از متنوع‌ترین و به صرفه‌ترین عناصر طراحی تبدیل شده و انتخابی هنرمندانه در بازار طراحی داخلی محسوب می‌شود.

دیوار خزه ای؛ انتخابی منحصربه‌فرد در دنیای طراحی

فرم، شکل و سبک به عنوان مهمترین ارکان طراحی داخلی، همگی در ویژگی‌های خزه نهفته است. این ویژگی به طراحان در خلق طرح‌های منحصربه‌فرد و تصاویر غنی از رنگ و بافت کمک زیادی می‌کند. ماس وال تقریباً در هر شکل و سبکی قابل اجرا بوده و ضمن ترکیب با سایر عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ، تصاویری کاملا طبیعی و الهام بخش ایجاد می‌کند.

بافت و رنگ متنوع خزه، دست طراح را در خلق آثار مدرن و امروزی یا سنتی و طبیعی کاملا باز گذاشته است. حتی در طراحی‌های صنعتی و شهری نیز می‌توان با کمک سایر بافت‌ها همچون چوب، فلز یا خاکستر، نمونه‌هایی جذاب طراحی و اجرا کرد. جالب‌ترین مساله در مورد استفاده از ماس وال در طراحی داخلی، قابلیت سفارشی بودن آن در هر شکل و اندازه است.

از ماس وال یا دیوار خزه ‌ای همچنین می‌توان در طراحی لوگوهای تجاری، فضاهای داخلی نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری و همچنین طراحی پانل‌های هنرمندانه در مقیاس‌های کوچک و بزرگ برای دکوراسیون منازل مسکونی یا محیط‌های اداری و تجاری بهره برد.

راز آسمان پایتخت

دیوار خزه ای-کاماپرس

ماس وال در طراحی داخلی بیوفیلیک

طراحی بیوفیلیک یا گرایش به سبزی و عناصر طبیعی در طراحی داخلی موضوع جدیدی نیست. طی سال‌های اخیر به دنبال افزایش آگاهی‌ها نسبت به مسایل محیط زیستی و همچنین ارتقای سلامت ذهن و جسم، تقاضا برای استفاده از عناصر سبز و طبیعی در دکوراسیون منزل و محیط کار افزایش یافته است. کسب‌وکارها و مؤسسات بزرگ و کوچک نیز موضوعات مرتبط با رفاه کارکنان، مهمانان و مشتریان و همچنین طراحی آگاهانه برند و محصول را جدی‌تر گرفته و در راستای تامین آن گام برمی‌دارند. در این میان، ماس وال (دیوار سبز خزه‌ ای) به طراحان و کسب و کارها در راستای برآورده‌سازی این نیاز کمک زیادی می‌کند.

مزایای استفاده از ماس وال در طراحی داخلی

بکارگیری ماس وال در طراحی داخلی مزایای بی­شماری دارد که استفاده از عناصر طراحی بیوفیلیک، کمک به کاهش مضرات ناشی از آلودگی هوا، عدم نیاز به نور و آبیاری و تعمیر و نگهداری، جذب آلودگی صوتی و نصب سریع و آسان از جمله آنهاست.

مهمترین ویژگی‌های ماس وال در طراحی داخلی

ماس وال (دیوار سبز خزه ‌ای) دارای ویژگی‌های خاصی بوده که آن را برای استفاده در دکوراسیون و طراحی داخلی متمایز می‌کند. در ادامه تعدادی از این ویژگی­ها آمده است:

–        تطبیق پذیری بالا و شکل‌گیری خزه به هر شکل و اندازه

–        پتانسیل طراحی نامحدود دیوارها یا پانل‌های خزه ای

–        قابلیت ترکیب خزه با سایر اقلام طبیعی همچون چوب، فلز، سنگ، سرخس‌ها و سایر گیاهان برگ‌دار

–        استفاده از خزه تثبیت شده با نگهداری پایین در طراحی‌ها

–        بکارگیری ماس وال (دیوار سبز خزه‌ ای) در برندسازی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها و رویدادهای تجاری و پاپ‌آپ

–        مقرون به صرفه‌ترین دیوار سبز موجود در بازار

دیوار خزه ای-کاماپرس

انتخاب بهترین نوع و سبک ماس وال در “بست ماس”

کارشناسان بست ماس به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه آنلاین تخصصی خزه در ایران، شما را در انتخاب بهترین نوع و سبک دیوار سبز خزه ای و استفاده از ماس وال در طراحی داخلی همراهی می‌کنند. بست‌ماس به عنوان اولین فروشگاه رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت در زمینه‌ فروش خزه، گیاهان تثبیت شده و گیاهان مخصوص محیط مرطوب در ایران، از سال 13۹۵ فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را آغاز کرده است. بست‌ماس همچنین موفق به ثبت روشی نوین در تثبیت انواع خزه و گیاه در سازمان ثبت اختراعات ایران شده و از مهر 1397 به عنوان تولیدکننده‌ محصولات تثبیت‌شده در ایران و خاورمیانه فعالیت می‌کند. علاقه­ مندان برای کسب اطلاع از انواع طراحی ماس وال و موارد مرتبط می­توانند به وبسایتbestmoss.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بست ماس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز