لفاف چیست و چرا در بسته بندی کالا اهمیت دارد؟

لفاف-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

در عرصه صنعتی، به شیوه بسته‌­بندی کالا لفاف گفته می‌شود، اما به طور دقیق، لفاف به رول بسته‌­بندی یا فیلمی گفته می­‌شود که با دستگاه دوخت امکان بسته­‌بندی کالاها و محصولات را فراهم می‌کند.

به گزارش کاماپرس، لفاف یعنی پوشش، کاور، غلاف و به طور کلی به هر چیزی که باعث احاطه شدن یا پوشش چیز دیگری شود. در صنعت بسته بندی نیز به هر نوع فیلم انعطاف‌­پذیر لمینتی پلیمری و غیر پلیمری که با استفاده از روش‌های بغل دوخت، ته دوخت و مرکز دوخت در ابعاد و ضخامت­‌های متفاوت تولید می­شود، لفاف می­‌گویند.

لفاف‌ یا بسته­ بندی کالا امروزه نقش حیاتی را در حوزه بازاریابی و فروش کالا و محصولات ایفا می‌کند.

لفاف در حوزه‌های مختلف متفاوت است

در صورتی که فردی در یک حوزه صنعتی مانند تولید مواد غذایی مشغول به کار شده باشد، باید از بهترین نوع بسته‌­بندی برای تحویل محصولات خود به بازار یا مشتریان ویژه استفاده کند. لفاف در حوزه تولید مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است، زیرا باید به گونه‌ای باشد که از فاسد شدن مواد جلوگیری کرده و تا حد امکان ماندگاری آن را بالا ببرد. در واقع بسته‌­بندی لفاف باید به گونه‌ای باشد که اجازه نفوذ مواد شیمیایی مانند گازها، رطوبت و امثال آن را به داخل مواد غذایی ندهد. حتی استحکام لفاف باید به اندازه‌ای باشد که به راحتی توسط حشرات موذی جویده نشود.

بهترین طراحی را هنگام بسته­‌بندی انتخاب کنید

لفاف نه تنها در صنعت غذایی بلکه در تمام صنایع دیگر، مثل کالاها و محصولات چوبی، کتاب و لوازم خانگی کوچک حائز اهمیت است. این نوع بسته‌­بندی‌ها به شدت باید منعطف باشد و بتوان روی آن‌ها انواع نوشته و رنگ را چاپ کرد. در واقع لفاف‌ها گذشته از این که برای حفاظت از کالاها مهم هستند، برای معرفی محصولات نیز اهمیت دارند. اطلاعات روی لفاف‌ها و رنگ و لعاب آن‌ها باید بتواند حس خوبی را به مشتریان منتقل کند و به همین دلیل باید روی لفاف طرح‌های جذابی چاپ شود.

راز آسمان پایتخت

لفاف -کاماپرس

امکان سفارشی­‌سازی لفاف وجود دارد؟

به طور کلی لفاف‌ها به چهار دسته شفاف، مات، صدفی و متالایز تقسیم می‌شوند. با توجه به نیاز صنایع و نوع مصرف، جنس لفاف متفاوت خواهد بود. معمولا لفاف مورد استفاده برای مواد غذایی باید استاندارد خاصی هم داشته باشد. نام تجاری لفاف مورد استفاده برای بسته‌­بندی غذاها، سی پی پی و بی اُ پی پی است.

حتی برخی از مجموعه‌های تولیدکننده لفاف با توجه به نیاز و مشخصات محصولات و کالاهای تولیدی مشتری، این محصول را در عرض‌های مختلف تولید می‌کنند. به طور کلی لفاف در ابعاد و ضخامت‌های مختلف نیز تولید می‌شود و به طور کلی قابلیت سفارشی­‌سازی آن‌ وجود دارد.

بسپار نگار چه نوع لفاف‌هایی تولید می‌کند؟

اگر برای محصولات خود نیاز به لفاف بسته بندی مناسب دارید و مایل هستید که ابعاد این محصول بیشتر از انواع بازاری آن باشد، شرکت “دارما بسپار نگار ویرا” به آدرس اینترنتی https://www.darmabasparnegarvira.com/product-category/packaging-wrapper این نوع محصولات را برای شما تولید خواهد کرد. خط تولید بسپار نگار قادر به تولید فیلم‌های سلفونی و پلی استر با حداکثر عرض 120 سانتی­متر و فیلم‌های پلی اتیلنی به صورت عریض تا 22 متر است. البته بسته‌­بندی‌های پلی اتیلنی یا همان نایلونی با حداکثر عرض 220 سانتی­متر هم برای بسته‌­بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هم­اکنون با توجه به دستگاه‌های موجود در خط تولید بسپار نگار، لفاف‌های زیر قابل سفارش و اجرا هستند:

نوع چاپ تعداد رنگ عرض (سانتی متر) نوع تولید
فلکسو سیلندر مرکز 8 150 کلیشه ژلاتینی دیجیتال
فلکسو استک 4 130 کلیشه ژلاتینی آنالوگ
هلیوگراور 12 120 سیلندر چدنی

قیمت لفاف‌ها با توجه به انتخاب هر یک از موارد بالا، میزان سفارش مشتری، قیمت روز مواد اولیه و اجرت تولید، دوخت و لمینت متفاوت خواهد بود.

لفاف-کاماپرس

اندکی درباره بسپار نگار ویرا بدانید

شرکت ثبتی دارما بسپار نگار ویرا از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه خدمات تخصصی چاپ روی فیلم‌های انعطاف­‌پذیر با استفاده از به‌­روزترین ماشین‌­آلات و اپراتورهای متخصص چاپ آغاز کرد و همچنان هم به مشتریان خود خدمات اینچنینی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : بسپار نگار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز