لامبورگینی استراتو 2023 ؛ یک سوپرماشین آفرودی

تور لحظه آخری-کاماپرس

آخرین لامبورگینی که از موتور تنفس طبیعی بهره می برد به تازگی از راه رسیده و نام استراتو روی آن گذاشته شده است. این خودرو مبتنی بر سوپرماشین لامبورگینی هوراکان ساخته شده است ولی طراحی آن به گونه ای است که بیشتر به درد شن و ماسه و مسیرهای ناهموار می خورد تا پیست های صاف و هموار.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لامبورگینی استراتو 2023 نخستین سوپرماشین اسپرتی است که برای رانندگی بر روی سطوح ناهموار ساخته شده است، همچنین این خودرو آخرین نسخه از لامبورگینی هوراکان به شمار می آید که از سال 2014 در بازار حضور دارد.

با این که یک سوپرماشین آفرودی ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد ولی لامبورگینی استراتو 2023 با این ویژگی ها از راه رسیده است تا رقیبی برای پورشه 911 داکار باشد. تولید این خودرو از فوریه سال 2023 آغاز خواهد شد و فقط تولید 1499 دستگاه از آن برنامه ریزی شده است. به گفته کمپانی سازنده، لامبورگینی استراتو 2023 به دنیای رانندگی پویا و مهیج تعلق دارد و آمیزه ای است از تجربه رانندگی با یک سوپرماشین و لذت رانندگی با یک خودرو آفرودی و مناسب رالی.

راز آسمان پایتخت

لامبورگینی استراتو 2023 از یک موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری بهره می برد که 610 اسب بخار نیرو و 565 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو و گشتاور خارق العاده از طریق یک گیربکس دوکلاچه و هفت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می شود.

از آن جایی که  قرار است لامبورگینی آونتادور جدید یک خودرو هیبریدی باشد، لامبورگینی استراتو 2023 آخرین لامبورگینی است که به موتور بنزینی تنفس طبیعی مجهز می شود. لامبورگینی استراتو علاوه بر توانایی های آفرودی، شتاب صفر تا صدی برابر با 3.4 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن 260 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : لامبورگینی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز