قیمت موز از ۴۰ هزار تومان هم بیشتر می شود

وارد کنندگان موز می گویند اگر ثبت سفارش باز نشود، قیمت موز از ۴۰ هزار تومان هم بیشتر می شود.

به گزارش کاماپرس، موز بعد از افزایش قیمت دلار در چند ماه گذشته با افزایش قیمت شدیدی روبرو شد. قبل از اوج گیری قیمت دلار، هر کیلو موز بین ۵ تا ۶ هزار تومان فروخته می شد، اما حالا قیمت هر کیلو موز به ۴۰ هزار تومان هم می رسد. البته به غیر از افزایش قیمت دلار، بسته بودن ثبت سفارش موز هم در این گرانی نقش زیادی داشته است.

گفته می شود برای رونق تولید داخل ثبت سفارش موز از ابتدای امسال متوقف شده است. واردکنندگان می گویند اگر ثبت سفارش موز باز نشود قیمت از این هم فراتر خواهد رفت.

به گفته روح اله لطیفی سخنگوی گمرک در ماه‌های گذشته از کشور‌های اکوادور، هند، فیلیپین، ترکیه، روسیه، ویتنام و امارات موز وارد کشور شده است. هرچند گمرک بر اساس ثبت سفارش وزارت صمت و مجوز‌های بانک مرکزی مجوز ترخیص کالا را صادر می کند، اما رصد بازار نشان می دهد روال واردات با قدرت در حال انجام است و هیچ کمبودی هم در بازار رخ نمی دهد.

فقط دو نفر مجوز ثبت سفارش دارند

راز آسمان پایتخت

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی تره بار در این باره به خبرگزاری صدا و سیما می گوید:« عدم ثبت سفارش موز و کمبود آن در بازار علت گران شدن این محصول است. از حدود دو ماه پیش در مصاحبه‌های مختلف گفته بودیم که ثبت سفارش موز باید جلویش باز شود. در دو ماه گذشته قیمت موز در میدان مرکزی تره بار ۱۷ هزار تومان بود.

در حال حاضر فقط یکی دو نفر دارای ثبت سفارش هستند که آن‌ها هم با قیمت‌های بالا امتیازات خود را می‌فروشند و همین علت شده برای این که قیمت‌ها، روبه بالا باشد. امروز با مسئولان امر جلسه داریم تا در این خصوص تصمیم گیری کنیم تا جلوی ثبت سفارش باز شود و قیمت‌ها پایین بیاید.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه صنف بارفروشان میوه و تره بار تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز