قیمت روز لاستیک 13 شهریور 1401/ تایر ماشین رادیال چه تفاوتی با تایر بایاس دارد؟

لست سکند

لاستیک‌ها به روش‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین دسته‌بندی، نوع ساخت و شرایط کاربرد است. کسب آگاهی از جزئیات این دو دسته‌بندی، به انتخاب بهتر تایر ماشین کمک به‌سزایی می‌کند. این مطلب، به بررسی نوع ساخت لاستیک‌ها می‌پردازد. منظور از نوع ساخت چیست؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لاستیک و تایر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به مرور زمان، تایرهای بدون تیوب یا «تیوب‌لس» جای تایرهای تیوب‌دار را در بازار گرفتند. در تایرهای بدون تیوب، هوا میان تایر و رینگ محبوس می‌شود و باعث می‌شود تا احتمال پنجری تا حد زیادی کاهش یابد. تایرهای بدون تیوپ از لحاظ نوع ساخت به تایرهای رادیال، بایاس مورب و بایاس کمربندی تقسیم می‌شود.

به گزارش کاماپرس، تایرهای رادیال، سهم بیشتری را در بازار تایر ماشین دارند. در تایر رادیال، تسمه‌هایی فولادی در لایه‌های زیرین پوشش لاستیک قرار دارند. این تسمه‌ها به صورت عمود بر جهت حرکت یا آج قرار دارند. این نوع لاستیک، عمر بالا و مقاومت غلتشی کمتری دارد. به همین جهت، باعث مصرف سوخت کمتر و افزایش بازده خودرو می‌شود. یکی از معایب تایر رادیال، عملکرد نامناسب در مسیرهای ناهموار و چسبندگی کمتر با سطح جاده در سرعت پایین است.

تسمه‌های فولادی در تایرهای بایاس مورب، با زاویه 30 تا 40 درجه از یک طوقه به طوقه دیگر بر روی هم قرار گرفته‌اند. بنابراین، تایرهای بایاس در سطوح ناهموار جاده، انعطاف‌پذیری بهتری دارند. وجه تفاوت بایاس مورب با بایاس کمربندی این است که در تایرهای بایاس کمربندی، تسمه‌های فولادی با زاویه‌های مختلف در زیر پوشش پلاستیکی قرار می‌گیرند. لاستیک‌های بایاس در مقایسه با رادیال، صدای بیشتری تولید می‌کنند و برای رانندگی در شرایط آفرود بسیار مناسب هستند.

راز آسمان پایتخت

تایر ماشین ران فلت چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک نوع لاستیک خود حمایت‌گر به نام تایر ران فلت/ run-flat در اواسط دهه 80 میلادی عرضه شد که اخیراً بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. مزیت این تایر، توانایی حرکت در حالت پنجر با حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برای مسافت 160 کیلومتر است. بنابراین، راننده این امکان را دارد تا خودرو را به تعمیرگاه برساند. البته تایر ران‌فلت، بدنه خشک، تعمیرپذیری کم و قیمت بالایی دارند.

قیمت روز برخی از انواع لاستیک‌های با کیفیت و معروف بازار در جدول زیر برای خریداران تایر ماشین قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

 

مرتبط با : همپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز