قیمت روز آهن 20 مهر 1402/ چرا تیرآهن فولاد البرز ایرانیان پرکاربرد است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

پایه و اساس ساختن هر خانه، بنا و ساختمانی استفاده از تیرآهن است. بعد از شناژبندی بناها نوبت به استفاده از تیرآهن می‌رسد که انواع گوناگونی دارد. تیرآهن فولاد البرز ایرانیان یکی از برندهای شناخته شده بازار ایران است که تیرآهن در اندازه‌های گوناگون تولید و روانه بازار می‌کند.

به گزارش کاماپرس، هر نوع تیرآهنی از دو بال و یک جان تشکیل شده است. جان در انواع تیرآهن به منظور مقاومت در مقابل نیروهای برشی و بال‌ها در جهت استقامت مقابل گشتاور خمشی در نظر گرفته شده‌اند. در صورتی که جان به صورت افقی در تیرآهن قرار بگیرد، شکل ظاهری این محصول به صورت حرف H دیده می‌شود. اما به منظور تولید تیرآهن آی پی ای جان به صورت عمودی است و شکل ظاهری این محصول I دیده می‌شود. عرضه تیرآهن آی پی ای به دو صورت شاخه‌ای و کیلویی اتفاق می‌افتاد. پرکاربردترین نوع تیرآهن ابعاد 14، اندازه 16 و 18 است.

معمولا نقشه ساختمان‌هایی که توسط مهندسان کشور تهیه می‌شود، براساس استاندارد آی پی ای بوده و به همین دلیل تیرآهن‌هایی که برمبنای این استاندارد ساخته شده‌اند در کشورمان کاربرد زیادی دارند.

مختصری درباره تیرآهن فولاد البرز ایرانیان بدانید

تیرآهن فولاد البرز ایرانیان که با نام فایکو نیز در بازار شناخته می‌شود از نوع آی پی ای است. یکی از مشخصه‌های این تیرآهن، یکنواخت بودن ضخامت باله‌ها در ابتدا و انتهای آن است. تیرآهن فایکو در ساختمان‌ها به شکل ستون، نعل درگاه، خرپا، پل‌های لانه زنبوری و تیر در پوشش سقف‌ها به کار برده می‌شوند.

تیرآهن فولاد البرز ایرانیان در گریدهای اس275، اس235 و اس355 تولید می‌شوند. این گریدها میزان مواد اولیه مورد نظر برای تولید تیرآهن را مشخص می‌کنند. تیرآهن تولیدی فولاد البرز ایرانیان در سایزهای 14 و 16 و 18 و همچنین 20 و 22 و 24 به دو صورت سبک و سنگین تولید و به بازار عرضه می‌شود.

راز آسمان پایتخت

قیمت تیرآهن تولیدی فایکو روی بازار فولاد و تیرآهن ایران و همچنین نرخ تمام شده ساخت و سازها موثر است، زیرا تولیدات این مجموعه تنوع بسیار زیادی داشته و مورد استفاده صنایع و گروه‌های مختلف هستند. اما چه عواملی روی قیمت تیرآهن فایکو اثر می‌گذارد؟ به نظر نرخ ارز، نفت و حامل‌های انرژی، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصول، شمش، سنگ آهن، عرضه و تقاضای بازار، هزینه حمل و نقل انتقال تیرآهن‌ها و رخدادهای سیاسی و اقتصادی موثر داخلی و خارجی روی قیمت این محصولات موثر هستند.

افرادی که به تیرآهن فولاد البرز ایرانیان احتیاج دارند، قیمت دقیق و بروزرسانی شده این محصولات در جدول زیر آمده است؛

https://ahanmelal.com/beam/ipe-beam-price/faico-beam

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز