قیمت روز آهن آلات 30 مرداد 1401 / قیمت لوله مبلی + کاربرد در صنایع

لوله مبلی یا وله سبک به دلیل فرم­ پذیری آسان، مقاومت بالا و وزن کم در صنایع مختلفی چون اتومبیل‌­سازی، دوچرخه‌­سازی، ساخت لوازم خانگی، صنعت هواپیماسازی، کانکس، کانتیر و … مورد استفاده قرار می­ گیرد. قیمت لوله مبلی نیز از لوله‌های معمولی به‌صرفه‌تر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لوله مبلی که با نام­‌های لوله سبک یا لوله روغنی هم شناخته می‌­شود، از ورق روغنی (ورق نور سرد) ساخته شده و ضخامتی بین ۰.۴ تا ۱.۵ میلیمتر دارد. این نوع لوله بر اساس استانداردهای 2394-1: 1994 DIN و نیز استاندارد 10219-2  EN تولید می­‌شود.

از جمله خصوصیات لوله مبلی می‌توان به کیفیت سطحی مناسب، قابلیت آبکاری شدن، قابلیت کشش سرد، قابلیت فرم‌پذیری، دارای دقت ابعادی بالا در ضخامت و قطر و همچنین قابلیت جوش‌کاری مطلوب اشاره کرد.

بخش زیادی از آهن آلات موجود در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شوند؛ اما در این بین تولیدات کشورهای هند، چین، ژاپن و کشورهای اروپایی هم دیده می‌شوند. قیمت لوله مبلی بر اساس وزن (کیلو یا تن) محاسبه می‌شود. بطور کلی، قیمت­گذاری لوله مبلی به عوامل مختلفی چون قیمت ورق سرد (ورق روغنی)، نرخ ارز، تعرفه گمرکی و هزینه تولید این محصول بستگی دارد.

راز آسمان پایتخت

هزینه واحد طول لوله مبلی از دیگر لوله‌ها کمتر است و این مسئله بخاطر ضخامت و وزن پایین آن است. به همین دلیل است که در بسیاری از صنایع که به ضخامت‌های پایین‌تر لوله نیاز دارند، از لوله مبلی استفاده می‌شود.

در روزهای اخیر، قیمت لوله مبلی هم مانند سایر محصولات بازار آهن آلات ثابت بوده و پیش‌بینی می‌شود این ثبات فعلاً ادامه‌­دار باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز