قیمت روز آهن آلات 22 مرداد 1401 / قیمت ورق روغنی و سایر محصولات آهنی در انتظار برجام

تور لحظه آخری-کاماپرس

در شروع هفته، به نظر می‌رسد که با وجود ابلاغ دستورالعمل بورس کالا، بازار آهن و فولاد از نوسان قیمت‌ها رهایی یافته و در عمده مبادی فروش توقف نوسانی وجود دارد. پنجشنبه گذشته هم قیمت روز مقاطع فولادی غالبا ثابت اعلام شد، اگرچه در برخی شرکت‌ها نوسان کاهشی و افزایشی در قیمت ورق روغنی و سایر محصولات این بازار نیز مشاهده شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بازار ارز نیز در این ثبات، بازار آهن آلات را همراهی کرد و در پایان هفته ثابت ماند به طوری که قیمت دلار با توقف در کانال ۳۱ هزار تومانی در بازار آزاد حدود ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید.

به گزارش آهن پرایس، امروز حدود یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۷۸۱ تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که شامل محصولاتی اعم از تیرآهن، ناودانی، میلگرد، شمش بلوم، ورق سرد، سنگ آهن است.

محاسبه نرخ پایه شمش بورس کالا براساس فرمول جدید میانگین موزون نرخ معاملاتی دو هفته پیش است که به دنبال آن دامنه منفی و مثبت ۳ درصد نیز اعمال خواهد شد. در پی این موضوع، تولیدکنندگانی که دو هفته پیش از عرضه فعلی، عرضه‌ای در بورس نداشته باشند نرخ پایه برای آنها منفی ۳ درصد اعمال شده و قیمت پایه عرضه برای آنها حدود ۱۲ هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد، اما مبادی که در بورس عرضه داشته‌اند و به هر نحوی محصولاتشان معامله شده است، مشمول دامنه مثبت ۳ درصد خواهند شد.

راز آسمان پایتخت

از بازار جهانی فولاد چه خبر؟

اما احتمالا در بازار جهانی فولاد، قیمت‌ها در هفته جاری رشد کنند. چراکه طبق آمار با کاهش موجودی انبار محصولات فولادی همچون بیلت، میلگرد و ورق گرم، تقاضای کشور چین افزایش خواهد یافت؛ زیرا برنامه چین پیش‌خرید محصولات معدنی و فولادی است که تقاضای زیادی برای این محصولات را به همراه خواهد داشت.

همچنان تا مشخص شدن نتایج مذاکرات احیای برجام، بازار در حالت انتظار است، گرچه متاثر از این مسئله، نرخ دلار اندکی کاهش یافته است اما پیش‌بینی می‌شود در این بازه زمانی و تا مشخص شدن نتایج قطعی بین کانال ۳۰ الی ۳۱ هزار تومان در نوسان باشد و از این رو، پیش بینی قیمت ورق روغنی و انواع ورق، میلگرد، تیرآهن و دیگر محصولات آهن آلات چندان ممکن نیست.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز