قیمت دلار روز 4 خردادماه 1401/ نرخ رفت و برگشتی ارز!

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد همچنان در یک سردرگمی بی‌پایان است و مدام کاهشی و افزایشی می‌شود. هم اکنون نرخ این ارز با کاهش 0.2 درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شده و به مرز 30 هزار و 150 تومانی رسیده است. قیمت دلار بازار متشکل هم 25 هزار و 932 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله گران امیدوار بودند که نرخ ارز در روز جاری به بالای محدوده حمایتی برسد. زیرا این شرایط موجب کمرنگ شدن انتظارات کاهشی و احتمالا رشد بیشتر قیمت دلار می‌شد. اما قیمت دلار در نخستین ساعات معاملاتی باز هم به صورت جزئی کاهش پیدا کرد. طرف‌های افزایشی دلار در روزهای گذشته تلاش کردند تا با برجسته کردن اخباری درباره عدم امکان توافق برجام و سایر مسائل سیاسی و اقتصادی، نرخ دلار را به بالای مرز حمایتی سوق دهند، اما تاکنون در پیشبرد این موضوع ناکام بوده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نظر افزایشی‌ها درباره قیمت دلار

در واقع طرف‌های افزایشی بازار ارز معقتدند که مسئله برجام همچنان مبهم است و به نظر چالش این موضوع حل نخواهد شد. در صورتی که بازار از ادامه مذاکرات و مسائل پیرامون آن ناامید شود، امکان رشد قیمت دلار در روز جاری یا روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

راز آسمان پایتخت

امروز نرخ پوند و یورو هم رو به نزول رفت. قیمت یورو نسبت به روز گذشته 0.2 درصد کم شد و به مرز 32 هزار و 290 تومانی رسید. نرخ پوند هم با افت 0.2 درصدی که در مقایسه با دیروز داشت، 38 هزار و 110 تومان شد.

اطلاعات عمومی:

ارز رسمی تاجیکستان کدام است؟

سومونی یا سامانی پول ملی کشور تاجیکستان است که با نماد اختصاری تی جی اس شناخته می‌شود. هم اکنون سامانی در بازار ارز داخلی 2 هزرا و 420 تومان قیمت دارد. در حال حاضر نسبت دلار به سامانی 12.53 واحد است، یعنی هر یک دلار آمریکا با 12 واحد سامانی برابری می‌کند.

جدول زیر تحولات جامع یکساله سامانی را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز