قیمت دلار روز 2 خرداد 1401/ معامله‌گران امیدی به افزایش بیشتر نرخ ارز ندارند

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد امروز هم نسبت به روز گذشته 0.2 درصد عقب نشینی کرد و به مرز 30 هزار و 260 تومان رسید. اما نرخ این ارز در بازار متشکل با رشد 0.31 درصدی مواجه شد و در محدوده 25 هزار و 678 تومانی قرار گرفت. به اعتقاد معامله گران ارزی، تا زمانی که نرخ دلار از مرز مقاومتی عبور نکند، امکان رشد بیشتر قیمت آن وجود نخواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی فعالان و معامله گران ارزی بیان کرده‌اند که بازارساز مانع از رشد بیشتر قیمت دلار می‌شود. به اعتقاد این گروه‌ها، تا زمانی که عرضه ارز توسط بازارساز زیاد باشد و این روند ادامه پیدا کند، امکان رشد قیمتی دلار وجود نخواهد داشت. جدیدا اقدامات بازارساز و برخی مسائل پیرامون وضع مالیات و خرید و فروش ارز، رفتار معامله گران بازار را محتاطانه کرده است. همین مسئله باعث شده تا معامله گران از بازار ارز به سمت فلزات گرانبها بروند و سرمایه خود را برای خرید آن‌ها صرف کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بازارساز؛ سد افزایش قیمت دلار

در کل گویا رصد بازار ارز توسط بازارساز و عوامل ذی ربط به دقت اتفاق می‌افتد و تداوم این موضوع سبب شده تا نرخ دلار از محدوده مقاومتی عبور نکند. لازم به ذکر است که کاهش بیشتر قیمت دلار هم چندان مورد انتظار نیست. زیرا این ارز پرطرفدار انگیزه چندانی برای شکست کف حمایتی را ندارد.

راز آسمان پایتخت

کاهش نرخ پوند و یورو م ادامه پیدا کرد. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 0.2 درصد کم شد و به مرز 38 هزار و 130 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با روز قبل 0.2 درصد دیگر ریزش کرد و در محدوده 32 هزار و 60 تومان قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با ارز ملی قرقیزستان

سوم پول ملی قرقیزستان است که با نماد اختصاری کا جی اس شناخته می‎‌شود. هم اکنون ارزش این پول در بازار ارز ایران به 379 تومان می‌رسد. نسبت ارزی دلار به سوم قرقیزستان تا سه روز پیش، 79.86 واحد بود. یعنی هر یک دلار آمریکا با 79 واحد قرقیزستان برابری می‌کرد.

نمودار زیر برگرفته از وبسایت شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز، تحولات جامع یکساله سوم را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز