قیمت دلار روز 3 خردادماه 1401/ علت تناوب ارزی چیست؟

لست سکند

قیمت دلار بعد از دو روز کاهش جزئی، امروز اندکی افزایش پیدا کرد. در حال حاضر نرخ دلار بازار آزاد با رشد 0.3 درصدی نسبت به روز قبل به محدوده 30 هزار و 330 تومان رسیده است. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز 0.16 درصد بالاتر رفت و در مرز 25 هزار و 749 تومانی توقف کرد. هنوز هم خریداران زیادی در بازار دلار حضور ندارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عدم ورود خریداران بزرگ به بازار مانع از افزایش بیشتر قیمت دلار می‌شود. همین موضوع باعث شده تا دلار در کانال قیمتی کنونی گرفتار شده و معامله گران آن برای اخبار سیاسی جدید انتظار بکشند. در صورتی که ادامه مذاکرات برجام اتفاق نیفتد، روند صعودی نرخ دلار ادامه پیدا خواهد کرد. شک و تردید درباره مذاکرات برجام و اتفاقات پیرامون آن باعث شده تا معامله گران نسبت خرید و فروش دلار محتاطانه رفتار کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی ترور صورت گرفته در ایران را تیر خلاصی بر ادامه روند مذاکرات عنوان کردند. از طرفی برخوردهای نظارتی هم در بازار ارز داخلی تقویت شده و این مسئله هم روی رفتار معامله گران بازار موثر بوده است.

راز آسمان پایتخت

بازار سلیمانیه معتقد به کاهش قیمت دلار است

این روزها شرایط بازار ارز تناوب عجیبی دارد. روز دوشنبه معامله گرانی که از دلار سلیمانیه را خریداری کردند، مشمول تخفیف شدند. بر اساس اطلاعات و ادعای گفته شده، خرید هر دلار سلیمانیه، هزار تومان تخفیف نقدی داشت. به اعتقاد بعضی معامله گران، بازار سلیمانیه توافق را نزدیک می‌بیند و به همین دلیل از دلار به سمت ریال مهاجرت می‌کند.

قیمت پوند و یورو هم امروز صعودی بود. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.3 درصد بالاتر رفته و به مرز 38 هزار و 460 تومان رسیده است. قیمت یورو در مقایسه با دیروز 0.3 درصد بیشتر شده و در محدوده 32 هزار و 310 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

پول ملی ارمنستان چیست؟

درام پول ملی ارمنستان است که با نام اختصاری آ ام دی شناخته می‌شود. هم اکنون قیمت درام در بازار ارزی کشور، بدون تغییر نسبت به روز گذشته به 67 تومان می‌رسد. براساس نسبت ارزی جهانی، درام 456 واحد از دلار ارزش کمتری دارد.

جدول زیر تحولات جامع سالیانه درام ارمنستان را نشان می‌دهد؛

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز