قیمت دلار دستخوش پیشروی‌های طالبان

قیمت دلار، با وجود پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش قیمت آن در بازارهای داخلی به دلیل رخدادهای سیاسی کشور همسایه، امروز هم نزولی شده و با افت 0/31 درصدی نسبت به دو روز گذشته مواجه شد. نرخ یورو هم 29 هزار و 355 تومان است که نسبت به پنج شنبه گذشته 138 تومان کاهش داشت.

به گزارش کاماپرس، عده‌ای بر این اعتقادند که پیشروی‌های طالبان احتمالا موجب مشکلاتی برای تجارت ایران با افغانستان خواهد شد و ارز آوری کشور کاهش پیدا خواهد کرد. با این حال طبق نظر برخی از معامله گران حتی اقدامات طالبان نیز موجب تغییر معناداری در بازار داخلی ارز نخواهد شد.

از دیدگاه این دسته افراد، در شرایط کنونی سطح تقاضای اسکناس در بازار چندان بالا نبوده و به دلیل محدودیت‌های کرونایی تا حدی تمایل خرید نیز کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل، از نظر آن‌ها تغییرات سیاسی همسایه شرقی امکان اثرگذاری چندانی را بر وضعیت بازار ارز کشور ندارند. بعلاوه اینکه سطح عرضه بازارساز معنادار بوده و به نظر می‌رسد که به رشد بیشتر قیمت دلار تمایلی ندارد.

راز آسمان پایتخت

اما برخلاف دو ارز مذکور، نرخ پوند انگلیس مسیر صعودی را در پیش گرفته و با افزایش 242 تومانی نسبت به دو روز قبل، 35 هزار و 112 تومان شده است. قیمت درهم امارات نیز 26 تومان افت داشته و در سطح 6 هزار و 789 تومانی قرار گرفت. نرخ لیر هم 2 هزار و 880 تومان اعلام شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز