قیمت خودرو چقدر ارزان شد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از کاهش 70 تا 110 میلیون تومانی خودرو طی دو روز گذشته خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سعید مؤتمنی از کاهش قیمت خودرو طی دو روز گذشته به سبب کاهش قیمت ارز اشاره کرد و افزود: قیمت خودرو کاهش زیادی داشته ولی قیمت‌ها به یک ماه گذشته و قبل از گرانی نرسیده است.

براساس گزارش منتشر شده در فارس، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو مشکل این حوزه را عرضه قطره‌چکانی و نابرابری عرضه و تقاضا بیان کرد و افزود: خودرو، به غلط کالای سرمایه‌ای شده است و عوامل مختلفی همچون افزایش نرخ ارز سبب تاثیرگذاری و افزایش قیمت این محصول می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مؤتمنی در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: قیمت عرضه در بورس کالا به قیمت پایه تبدیل شده و همه از عرضه خودرو در این بازار حمایت می‌کنند اما باید عرضه به صورت مستمر صورت گیرد.

به گفته مؤتمنی قیمت انواع خودرو طی یک ماه و نیم گذشته به شدت افزایشی شد و برخی از مدل‌ها تا 200 میلیون تومان افزایش قیمت داشتند ولی طی دو روز گذشته قیمت خودرو حدود 70 تا 110 میلیون تومان کاهشی شده است.

تغییرات قیمت خودرو از پنج روز گذشته تاکنون

براساس قیمت خودرو در سایت‌های فروش در روز 6 دی ماه 1401 خودرو پژو پارس تی یو 5 سفارشی ای ال ایکس 621 میلیون تومان عرضه می‌شد که به 582 میلیون تومان رسید. پژو 206 تیپ 5 در تاریخ 6 دی ماه قیمتی حدود 479 میلیون تومان داشت که این خودرو در حال حاضر با قیمتی حدود 490 میلیون تومان عرضه می‌شود. سه‌شنبه هفته گذشته خودرو دنا پلاس 656 میلیون تومان قیمت داشت که این خودرو امروز با قیمتی حدود 612 میلیون تومان عرضه شد. راناپلاس نیز با آنکه هفته گذشته قیمتی حدود 490 میلیون تومان داشت امروز به 443 میلیون تومان رسید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز