افزایش 100 درصدی قیمت خودروهای داخلی طی سه ماه آینده

طی روزهای گذشته صعودی شدن نرخ دلار و تورم ناشی از آن سبب شده تا قیمت خودرو به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، خودروهای داخلی در کمتر از یک ماه با 100 تا 150 میلیون تومان افزایش قیمت مواجه بوده‌اند که کارشناسان این افزایش قیمت را بی‌‌سابقه می‌دانند.

بسیاری از کارشناسان، مسائل اقتصادی همچون افزایش نرخ ارز و به سبب آن افزایش تورم را بخش مهمی از افزایش قیمت خودرو می‌دانند و به گفته یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در شیراز، طی 20 روز گذشته بازار خودرو با 40 درصد افزایش قیمت مواجه بوده تا جایی که ممکن است تا 3 ماه آینده به 100 درصد نیز برسد.

به گفته وی قیمت پراید 270 میلیون تومان است در حالی‌که پیش از این 111 میلیون تومان بوده، قیمت 206 تیپ دو به 450 میلیون تومان رسیده، پژو پارس 600 میلیون تومانی شده و 207 نیز با قیمتی بیش از 600 میلیون تومان معامله می‌شود که این قیمت‌ها نشانگر افزایشی بیش از 40 تا 45 درصد خودرو طی 20 روز گذشته است.

آریاک سفر

سردرگمی فروشندگان و خریداران خودرو از افزایش قیمت‌ها به صورت ساعتی

عدم ثبات در بازار خودرو و افزایش قیمت روزانه آن بسیاری از فروشندگان و خریداران را سردرگم کرده تا جایی که نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل شیراز اشاره داشته؛ تغییر قیمت‌ها برخی اوقات به صورت ساعتی بالا می‌رود و تنها می‌توان نظاره‌گر بود.

رستم بهروزپور اشاره کرد: افزایش قیمت بازار خودرو پیش از این نیز وجود داشت ولی این افزایش‌ها عجیب و شوکه‌کننده هستند تا جایی که سبب شده معاملات طی یک ماه گذشته 30 درصد کاهش پیدا کند و رکودی در بازار خودرو به سبب تورم ایجاد شود، این شرایط تا زمانی که بازار خودرو به ثبات خود بازنگردد پایدار خواهد بود.

بهروزپور همچنین توضیح داد: نمی‌توان قیمت خودرویی را قطعی اعلام کرد زیرا خودروهای داخلی حداقل 100 تا 150 میلیون تومان در کمتر از یک ماه رشد داشته‌اند.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل شیراز همچنین گفت: شکاف بین عرضه و تقاضا نیز تاثیری در افزایش قیمت‌ها داشته و از آنجایی که توانایی تولید داخل از 5 سال پیش تاکنون در یک سطح مانده و واردات خودرو دچار ابهامات است باعث افزایش قیمت خودروها می‎شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “افزایش 100 درصدی قیمت خودروهای داخلی طی سه ماه آینده

  1. محمد گفته:

    دیگه فکر میکنم برجام هم بشه توافق هم بشه دلار هم 1000 تومان بشه باز هم گرانی ها ادامه داره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز