قیمت خانه در قبرس شمالی به چه عواملی بستگی دارد؟

خرید خانه در قبرس شمالی - آدریان گروپ
لست سکند

قیمت خانه در قبرس شمالی و عوامل دخیل در قیمت‌گذاری انواع ملک شامل ویلا، آپارتمان و زمین در آن، اصلی‌ترین سوال علاقه‌­مندان به سرمایه‌گذاری در بخش املاک قبرس است. اگرچه قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای منطقه مدیترانه است، اما تفاوت قیمتی در نقاط مختلف این کشور باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران می‌­شود.

کاماپرس در این گزارش عوامل تاثیرگذار بر قیمت خانه در قبرس شمالی را بررسی کرده است.

قیمت بر اساس نوع ملک

همانند بیشتر کشورهای جهان، در قبرس شمالی نیز نوع ملک و امکانات آن تعیین کننده قیمت خانه است. آپارتمان‌های مدرن و نوساز، خانه‌های نزدیک به ساحل، ویلاهای دارای امکاناتی همچون استخر و آپارتمان‌هایی که در مجتمع‌های مدرن قرار دارند، قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان‌ها و خانه‌های معمولی در مراکز شهرها دارند.

خرید آپارتمان، یک موضوع سلیقه‌ای است، اما شاید به جای خرید آپارتمان در نزدیکی مراکز شلوغ و توریستی شهر، بتوان با هزینه به مراتب کمتر، آپارتمانی بزرگتر در یک محله ساکت و آرام تهیه کرد. همچنین اندازه و متراژ آپارتمان یا ویلا نیز در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد.

خرید خانه در قبرس شمالی - آدریان گروپ

راز آسمان پایتخت

قیمت‌های متفاوت در شهرهای مختلف

بیشتر سرمایه‌گذاران، خرید ملک در شهرهای ساحلی را به خرید آپارتمان و ویلا در مناطق کوهستانی ترجیح می‌دهند. در واقع زیبایی‌های سواحل قبرس باعث می‌شود که خریداران تمایل بیشتری به خرید آپارتمان‌هایی در نزدیکی مناطق تفریحی، رفاهی و جاذبه‌های گردشگری داشته باشند؛ بر همین اساس، قیمت خانه در قبرس شمالی در شهرهای مختلف، متفاوت است.

برای نمونه در منطقه زیبای لانگ بیچ که یکی از مناطق توریستی و ساحلی قبرس شمالی است، گران‌ترین آپارتمان‌ها و ویلاهای این کشور به فروش می‌رسد. قیمت متوسط هر مترمربع آپارتمان در لانگ بیچ حدود 2000 پوند است. قیمت آپارتمان و سوئیت در این شهر از حدود 85 هزار پوند شروع می­شود و در آپارتمان‌های سه خوابه به بیش از 220 هزار پوند می‌رسد. این در حالیست که در شهری مانند گؤزل یورت، قیمت هر مترمربع آپارتمان حدود 1600 پوند است و گرانترین آپارتمان سه خوابه در این شهر را می‌توان به رقمی حدود 180 هزار پوند نیز خرید.

شهرهای گیرنه و فاماگوستا نیز جزو شهرهای متوسط از نظر قیمت خانه در قبرس شمالی به شمار می­‌روند و میانگین قیمتی هر مترمربع آپارتمان در این شهرها حدود 1750 پوند است. با داشتن 80 هزار تا 190 هزار پوند می‌توان در شهر گیرنه صاحب یک آپارتمان کاملا مدرن و نوساز شد.

خرید خانه در قبرس شمالی - آدریان گروپ

تفاوت سند خانه‌­ها در قبرس شمالی

املاک در قبرس شمالی دارای سندهای کاملا متفاوتی هستند و همین موضوع تاثیر مستقیمی با قیمت خانه در قبرس شمالی دارد. برای نمونه سند ترکی به اسناد املاکی گفته می‌شود که قبل از تقسیم جزیره نیز در اختیار ترک‌ها بوده است. سند خارجی، مربوط به املاک اروپایی‌ها و خارجی‌ها است و تمام املاکی که دولت قبرس به عنوان غرامت به ترک‌ها داده است نیز به نام سند قبرسی شناخته می‌شود. TDM نیز نوع دیگری از سند در قبرس شمالی بوده که مربوط به املاک اختصاص داده شده به کارگران و مهاجران است. همچنین اسناد ملک اجاره‌ای، برای خانه‌های اجاره شده به مدت طولانی از دولت و اسناد آزاد نیز به املاک عادی اختصاص دارد.

طبیعی است که قیمت خانه در قبرس شمالی بر اساس سند آن متفاوت باشد و به همین دلیل پیش از خرید ملک در قبرس شمالی و برای جلوگیری از ضرر مالی و سردرگمی، حتما باید از خدمات شرکت‌های فعال در حوزه مسکن این کشور استفاده و با مشورت کارشناسان این حوزه اقدام به خرید آپارتمان یا ویلا کرد. پس از خرید ملک نیز باید مراحل حقوقی ثبت سند را طی کرد و مدارکی را در این زمینه ارائه داد که برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده باید در این مرحله نیز از خدمات وکلای محلی متخصص در حوزه ملک یا از کارشناسان فعال حوزه مسکن قبرس شمالی کمک و مشورت گرفت.

خرید خانه در قبرس شمالی - آدریان گروپ

خرید ملک در قبرس شمالی با «آدریان گروپ»

شرکت آدریان گروپ، یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه املاک، ساختمان و سرمایه‌گذاری در کشورهای ترکیه و قبرس شمالی است. این شرکت با بهره گیری از تجربه 15 ساله کادر مجرب خود، بهترین مشاوره‌ها را در زمینه خرید آپارتمان، ویلا و ملک، اخذ شهروندی و ثبت شرکت در این کشورها انجام می‌دهد. دفتر مرکزی شرکت آدریان گروپ در شهر استانبول ترکیه مستقر است.

متقاضیان برای اطلاع از قیمت خانه در قبرس شمالی و خرید می‌توانند به وبسایت این شرکت به آدرس adrian-group.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آدریان گروپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز