قرعه کشی خودرو توسط چه نهادی انجام می شود؟

لست سکند

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت، از طراحی و راه اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر دارد. به گفته منطقی این سامانه به افزایش نظارت دولت در نحوه فروش و عرضه جامع محصولات خودروسازان، کاهش نقش دلال‌ها و تخصیص خودروها به مشتریان واقعی کمک می‌کند. قرعه کشی خودروها در این سامانه هم توسط خودروسازان بزرگ انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قبل از راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو، خودروسازان هر سه یا چهار ماه یک مرتبه با ظرفیت 200 هزار تا 300 هزار دستگاه، قرعه کشی خودرو را برگزار می‌کردند. اما معمولا خودروهای عرضه شده بیشتر از تعداد اتومبیل‌هایی بود که برای آن‌ها تامین قطعه صورت می‌گرفت. این مسئله باعث بلاتکلیفی مشتریانی می‌شد که در جریان قرعه کشی برنده خودرو بودند. ضمن اینکه نظارت بر قرعه کشی خودروسازی‌ها به درستی اتفاق نمی‌افتاد و هنوز هم دلالان دستی در این فضا داشتند. به همین منظور سامانه یکپارچه راه اندازی شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ویژگی‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟

سامانه یکپارچه فروش خودرو به دلیل هوشمند بودن قابل رصد و پایش است و دلالان به راحتی امکان جولان در این فضا را ندارند. ضمنا با استفاده از همین بستر امکان نظارت دقیق توسط دولت وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که صفر تا صد فرآیند فروش، قرعه کشی، دریافت وجه و عرضه خودرو در این سامانه هم توسط خودروسازان صورت خواهد گرفت. اما این بار جریان نظارتی دقیقی به وجود خواهد آمد.

گذشته از این موضوعات، یا استفاده از سامانه یکپارچه خودرو در موعد مقرر به دست مشتریان خواهد رسید و دیگر مشکلاتی از قبیل کمبود قطعات، مشتریان را سردرگم نخواهد کرد. این مسئله باعث خواهد شد تا رضایت مشتریان بیشتر شود و خودروسازان خصوصی و دولتی هم به تعهدات خود در زمان مقرر عمل کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز