قتل بر سر ارث در شمال شهر و قتل بخاطر متادون در جنوب شهر!

بررسی پرونده ها و حوادث جنایی تهران نشان می دهد انگیزه و شیوه جنایات و قتل های صورت گرفته در شمال پایتخت تفاوت های فاحشی با موارد قتل در جنوب تهران دارد.

به گزارش کاماپرس، ارتباط انگیزه ها و ماجراهای قتل ها و جنایات به مناطق جغرافیایی تقریبا در بسیاری از موارد ملموس و معنادار است و تفاوت انگیزه ها و شیوه قتل ها در مورد جنایات صورت گرفته در شمال و جنوب تهران نیز به چشم می خورد.

روزنامه جام جم در گزارشی به چند مورد از جنایات صورت گرفته در محله های شمال و جنوب شهر پرداخته و انگیزه ها و شیوه این قتل ها را زیر ذره بین قرار داده است.

جنایت بر سر ارث و میراث در ولنجک

سال 88 ، صدای شلیک پی ‌در پی‌ گلوله در محله ولنجک تهران باعث شد تا همسایه‌ها وحشت‌زده از خانه بیرون بریزند. دقایقی بعد و با حضور کارآگاهان پلیس مشخص شد مردی به‌دلیل اختلاف بر سر ارثیه ، چهار نفر را با سلاح گرم به قتل رسانده است. در بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد 54‌ساله‌ای به نام حمید که بر سر تقسیم ارث پدری با مادرش درگیری داشت، وقتی مادرش به همراه وکیل خود و رئیس شعبه 608 شورای حل اختلاف ناحیه 12،  داماد و نوه‌هایش در محل حضور داشتند، اقدام به شلیک 17 گلوله به سوی آنها کرد که در اثر این تیراندازی، چهار نفر کشته شدند. با تحقیقات بیشتر در‌‌خصوص این قتل، در نهایت ماموران مخفیگاه متهم را در یکی از محله‌های تهران شناسایی و پس از ورود به آنجا، او را دستگیر کردند.

راز آسمان پایتخت

نزاع منجر به قتل بخاطر قرص متادون در جنوب تهران

پنجشنبه 30 آذر ماه سال 96، ساکنان شهرک علائین در جنوب تهران، شاهد نزاع خونینی بین چند جوان بودند. با شدت گرفتن نزاع، حادثه به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم اعلام شد و ماموران پس از مراجعه به محل با بدن غرق در خون جوان   ‌‌  28 ساله‌ای رو‌به‌رو شدند که با ضربات جسم تیزی نقش بر زمین شده بود. مجروح به بیمارستان منتقل شد، اما با گذشت، مقتول جان خود را از دست داد. متهم اصلی متواری شده بود، اما با اقدامات پلیسی انجام شده مخفیگاه او شناسایی، سپس توسط ماموران پلیس دستگیر و بعد به کلانتری منتقل شد.

او در اعترافات خود گفت: «مقتول همراه دوستانش در فضای سبز ایستاده بود که من نیز به آنها اضافه شدم‌. همراه خودم چند بسته قرص متادون داشتم و زمانی‌که مقتول متوجه موضوع شد، می‌خواست قرص‌ها را بگیرد که با هم درگیر شدیم و پس از ضرب و شتم من، قرص‌ها را از من گرفت. چند ساعت بعد دوباره مقتول را دیدم و این بار با چاقو و یک میله آهنی با مقتول درگیر شدم و با چاقو و میله آهنی که داشتم، ضربه‌ای به سینه و سرش زدم و سپس فرار کردم تا این‌که دستگیر شدم.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز