قبولی تضمینی در تیزهوشان؛ دروغ یا واقعیت؟

تیزهوشان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای دانش‌آموزان با استعداد و علاقه­ مند به یادگیری عمیق فرصتی فراهم می‌کند تا از توانمندی‌های خود در جهت پیشرفت و موفقیت استفاده کنند. در حالی که برخی از دانش‌آموزان به صورت خودآموز و با استفاده از منابع آموزشی مختلف، برای شرکت در این آزمون‌ها آماده می‌‌شوند، بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال راهکارهایی هستند تا به بهترین شکل ممکن برای این آزمون‌ها آماده شوند.

مدارس تیزهوشان-کاماپرس

سمپاد چیست؟

سمپاد مخفف نام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. این سازمان کار خود را از سال 1355 با هدف کشف و پرورش استعدادهای برتر آغاز کرد. مدارس تیزهوشان زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند و آزمون‌های ورودی نیز با نظارت سمپاد برگزار می‌شود؛ از این‌رو مدارس تیزهوشان با نام سمپاد هم شناخته می‌شوند. سمپاد در مقطع متوسطه اول و دوم، مدارس بسیار خوبی دارد که از هر جهت به صورت اصولی و حرفه‌ای به‌ آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند.

 مزایای مدارس تیزهوشان

یکی از مزایای مدارس تیزهوشان این است که همه دانش‌آموزان با آزمون به این مدارس راه پیدا کرده‌اند. با توجه به اینکه سطح آزمون‌های ورودی این مدارس فراتر از کتاب‌های درسی است، دانش آموزان آن از سطح علمی بالایی برخوردارند و می‌توانند در یک فضای رقابتی سالم استعداد خود را پرورش دهند. سهم مدارس تیزهوشان در رتبه‌های برتر کنکور نیز دلیل خوبی برای این ادعا است، چرا که با وجود اینکه سهم تیزهوشان نسبت به کل داوطلبان کنکور یک درصد است، حدود 72 درصد ار رتبه‌های برتر کنکور متعلق به این مدارس است.

آماری که ذکر شد، نشان دهنده یک شکاف علمی بین مدارس کشور است. تفاوت عده مدارس تیزهوشان با مدارس غیرانتقاعی این است که شهریه و هزینه‌های مدارس غیر انتفاعی بسیار بالا است؛ بنابراین بسیاری از خانواده‌ها با وجود اینکه تمایل دارند فرزندشان در مدارس برتر تحصیل کند، ولی از پس شهریه‌ها و هزینه‌های گزاف مدارس غیرانتفاعی برنمی‌آیند و مدارس تیزهوشان را انتخاب می‌کنند. مدارس نمونه دولتی، گزینه دیگری است که آزمون ساده‌تری نسبت به تیزهوشان دارد و سهم کمتری از رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌ است.

راز آسمان پایتخت

دانش‌آموزان در مدارس سمپاد به همراه دبیران سطح اول کشور، از ابتدا به صورت تستی و کنکوری آموزش می‌بینند. در هر پایه مباحث جمع­ بندی می‌شود و دانش‌آموزان در سال آخر متوسطه با حجم انبوه درس‌های نخوانده روبه ­رو نخواهند شد، بلکه تنها با مرور و تست‌زنی می‌توانند در کنکور به نتایج مطلوبی برسند. همچنین در مدارس سمپاد با توجه به نیازها و شرایط، برای هر دانش‌آموز به صورت متمایز برنامه‌ریزی می‌شود. سمپاد، توسعه علایق و مهارت‌های فردی دانش‌آموزان را از اهداف اصلی خود می‌داند.

تیزهوشان-کاماپرس

راهکارهای قبولی در مدارس استعدادهای درخشان

دانش‌آموزان برای قبولی در مقطع متوسطه اول یا دوم مدارس تیزهوشان از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند. شناخت دقیق منابع آزمون و مطالعه دقیق آن‌ها بسیار مهم است. همچنین برنامه‌ریزی دقیق و اصولی و حرکت گام به گام با برنامه تاثیر زیادی در قبولی دانش‌آموزان دارد. حل سوالات تستی و شرکت در آزمون‌های شبیه­ساز هم می‌تواند راهکار موثری برای قبولی باشد. البته شرکت در کلاس‌های آموزشی که موسسات قبولی تیزهوشان برگزار می‌کنند نیز می‌تواند به صورت منسجم موارد بالا را به همراه آموزش در اختیار دانش‌آموزان قرار داده و احتمال قبولی آنان را در مدارس استعدادهای درخشان بالا می­برد.

 موسسات قبولی تیزهوشان

دانش‌آموزانی که قصد دارند برای قبولی در مدارس تیزهوشان به سمت موسسات و آموزشگاه‌های قبولی تیزهوشان بروند،  گزینه‌ها و انتخاب‌های متعددی دارند؛ لذا با این سوال روبه­ رو می شوند که بهترین آموزشگاه برای قبولی تیزهوشان کدام است؟ برخی موسسات با شعارهای مثل قبولی تضمینی و قبولی صددرصدی فعالیت می‌کنند، اما برای مثال اگر دانش‌آموزی در طول سال درس نخواند یا با برنامه‌ریزی تحصیلی پیش نرود، یا اگر در روز آزمون با مشکل مواجه شود، چطور قبولی او تضمین شده است؟ پس قبولی تضمینی صددرصدی دروغی بیش نیست.

دانش‌آموزان باید با ارزیابی مدیران و دبیران یک مجموعه، تعداد قبولی سال‌های گذشته، کیفیت آموزش و ارائه امکانات آموزشی، آزمون‌ها و سایر معیارهای مد نظر خود، آموزشگاه مناسبی را برای قبولی در تیزهوشان انتخاب کنند.

موسسه “موفقیت” یکی از بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان است که در سال­های گذشته بسیار موفق و پرمخاطب بوده است. هر سال دانش‌آموزان با استعداد زیادی از این آموزشگاه به مدارس تیزهوشان می‌روند و برای آینده تحصیلی خود تلاش می‌کنند. این موسسه با توجه موقعیت‌های متفاوت دانش‌آموزان، کلاس‌ها را به صورت حضوری، آنلاین و همچنین دوره‌های آفلاین برگزار می‌کند.

برای اطلاع از  کلاس‌ها، آزمون‌ها، سرفصل‌های آموزشی و سایر خدمات موسسه موفقیت می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس ((amoozeshcenter.com)) مراجعه کنید یا در صورت نیاز با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آموزش سنتر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز