قابل توجه متقاضیان جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی-کاماپرس

در سال‌های اخیر جراحی زیبایی بینی در ایران بین زنان و مردان متداول شده است و افراد با اهداف و انتظارات متفاوت، بینی خود را به تیغ جراحان می‌سپارند.

به گزارش کاماپرس، جراحی بینی استخوانی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی افراد صرفا با هدف رسیدن به زیبایی و برخی نیز به دنبال درمان مشکلات تنفسی خود به سراغ این نوع جراحی می­روند.

در این گزارش نکات لازم درباره جراحی بینی استخوانی شرح داده شده است.

منظور از بینی استخوانی چیست؟

عموم مردم به راحتی می‌توانند تفاوت‌های بین بینی‌های استخوانی و گوشتی را تشخیص دهند. بینی استخوانی دارای پوستی نازک و بدون گوشت است. این نوع از بینی‌ها عموما منحنی شکل، خمیده یا قوزدار هستند. بسیاری از متقاضیان عمل بینی استخوانی، عمده­ترین دلیل انجام جراحی را برداشتن قوز بینی مطرح می‌کنند؛ چرا که جراحی زیبایی بینی استخوانی می‌تواند با تغییر شکل استخوان، غضروف و پوست، به تقویت و بهبود نواقص و ایرادات بینی کمک کند. ضمن اینکه بهبود و رفع انسداد بینی و تنفس بهتر از دیگر اهداف پزشکی عمل بینی استخوانی است.

عوارض جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی همانند سایر جراحی‌های دیگر دارای عوارض و خطراتی است که طبیعی بوده و بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود. جراحی بینی استخوانی نیز عوارض خودش را دارد که از مهم­ترین آنها می‌توان به کبودی، تورم، عوارض داروی بیهوشی، خونریزی، عفونت زیرپوستی و آبریزش بینی اشاره کرد. این عوارض در تمامی روش‌های جراحی بینی وجود دارد و پزشک با تجویز دارو و ارائه روش‌هایی می‌تواند آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرد.

راز آسمان پایتخت

هزینه عمل بینی استخوانی

هزینه جراحی بینی براساس عواملی همچون سختی و راحتی عمل و هدف متقاضی از جراحی متفاوت است. برای مثال، هزینه جراحی انحراف بینی یا جراحی پولیپ بینی با استفاده از بیمه، بسیار کمتر از جراحی زیبایی است. البته اگر این جراحی با هدف زیبایی صورت گیرد نیز تمامی هزینه‌ها برعهده بیمار خواهد بود و تخصص جراح، نوع جراحی، نوع بیهوشی در جراحی و هزینه بیمارستان بر هزینه‌ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

مراقبت های مورد نیاز بعد از جراحی بینی استخوانی

بعد از عمل جراحی بینی، برای کاهش درد آن، درمان یا تزریق خاصی وجود ندارد، بلکه افراد با رعایت نکاتی می‌توانند روند بهبود درمان را سرعت بخشند و عوارض عمل را کاهش دهند که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

1- کمپرس آب سرد و کمپرس آب گرم: بهتر است تا 48 ساعت اول پس از جراحی و پیش از درآوردن تامپون‌ها، هر دو ساعت یک‌بار به مدت 20 دقیقه از کمپرس آب سرد و در 48 ساعت بعدی و بعد از درآوردن تامپون‌ها، از کمپرس آب گرم استفاده کرد. کمپرس آب گرم به کم کردن تورم و کبودی‌های دور چشم کمک بسیاری می‌کند.

2- عدم نگه‌داشتن سر به سمت پایین: پس از چراحی نباید سر خود را برای مدت طولانی به سمت پایین نگه داشت و باید در حالی‌که سر به سمت بالا قرار دارد، استراحت کرد. این کار سبب کاهش تورم صورت می‌شود.

3- از انجام فعالیت‌های ورزشی یا بلند کردن اجسام سنگین باید پرهیز کرد.

4- پیش از برداشتن گچ بینی، در صورتی که نیاز ضروری به استحمام دارید، از وان استفاده کنید؛ چرا که چسب‌های بینی نباید با آب تماس پیدا کند. همچنین تا یک ماه نباید شنا کرد.

5- از انجام حرکاتی همچون خندیدن، گریه کردن و صحبت زیاد که حرکت اضافی محسوب شده و سبب تحریک شدید عضلات صورت می‌شود باید پرهیز کرد.

روش های جراحی بینی استخوانی

عمل رینوپلاستی بینی استخوانی و عمل بینی استخوانی غضروفی عمدتا به دو روش باز یا بسته انجام می­شود که هر یک از آنها ویژگی‌ها و تکنیک‌های خاص خودش را دارد. جراح در روش عمل بینی استخوانی باز، برش‌هایی را روی بینی ایجاد می‌کند تا از این طریق، به آناتومی بینی فرد برای اعمال تغییرات مورد نظر دسترسی پیدا کند.

روش دوم، عمل بینی استخوانی بسته است. مدت زمان عمل در این تکنیک جراحی بینی، کوتاه‌تر بوده و عوارض احتمالی روش اول را نخواهد داشت. جراح با استفاده از این تکنیک، برشی روی سطح بینی ایجاد نمی‌کند، بلکه با استفاده از ابزار مخصوص، پوست بینی را به سمت بالا می‌کشد و در ناحیه کلوملا برش ایجاد می‌کند. در این روش، برای رفع نواقص و زیباسازی بینی استخوانی، جزئی‌ترین تغییرات به­کار گرفته می­شود.

افراد برای ایجاد تغییرات اساسی‌ و کلی‌تر معمولا از روش جراحی باز بهره می­برند.

متقاضیان انجام عمل بینی بهتر است که پیش از انجام جراحی، با یک جراح پلاستیک صورت متخصص در زمینه جراحی بینی مشورت کنند.

جراحی بینی استخوانی با دکتر خسرو مقتدر

انتخاب بهترین جراح بینی، یکی از مهمترین اقداماتی است که متقاضیان رینوپلاستی باید آن را با دقت انجام دهند. یک جراح بینی ماهر می‌تواند استرس فرد را پیش از عمل کاهش دهد و نتیجه‌ای رضایت‌بخش برای او به همراه بیاورد.

دکتر خسرو مقتدر، یکی از پزشکان متخصص و حاذق در حوزه جراحی پلاستیک در تهران است که توانسته عمل‌های موفقیت‌آمیز بسیاری را در کارنامه خود به ثبت برساند. وی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و از متخصصان ماهر و خبره عمل جراحی بینی به شمار می‌رود.

متقاضیان عمل جراحی بینی می‌توانند با مراجعه به وبسایت دکتر خسرو مقتدر به آدرس www.drkhosrowmoghtader.com اطلاعات لازم را خدمات متنوع و ویژگی‌های خاص این جراح کسب کنند و برای تعیین وقت مشاره با شماره تلفن همراه 09051488460 تماس بگیرند یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : دکتر خسرو مقتدر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز