فلاور باکس چه نقشی در محوطه سازی دارد؟

لست سکند

فلاور باکس یکی از المان‌های طبیعی و در عین حال مقرون به صرفه برای زیباسازی فضاهایی چون باغ، ویلا، روف گاردن و حتی حیاط خانه‌ها و آپارتمان‌ها است. فلاور باکس در انواع مختلف و در تناسب با هر نوع پروژه و محوطه طراحی و تولید می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی/ لوازم خانگی/ موبایل/رنت خودرو و … اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فلاور باکس، یک جعبه توخالی در ابعاد متفاوت است که پس از نصب با خاک و سنگ پر شده و انواع گل و گیاه در آن کشت می‌شود؛ از این رو انواع فلاور باکس یک گزینه ایده‌آل برای طراحی فضای سبز بیرونی و داخلی در مکان‌هایی است که امکان ساخت باغچه در آن‌ها وجود ندارد. کاماپرس در ادامه به بررسی نقش فلاور باکس در محوطه‌سازی و معرفی انواع آن می‌پردازد.

آشنایی با فلاور باکس یا جعبه گل

فلاور باکس یا جعبه گیاه که به آن پلنتر (Planter) نیز می‌گویند، یک جعبه توخالی است که در اندازه و طرح‌های متفاوتی تولید می‌شود و بستر مناسبی برای پرورش انواع گیاه و درختچه‌های زینتی فراهم می‌کند.

معمولا در محیط‌هایی که به دلیل کمبود فضا یا نبود زیرساخت مناسب و مقاومت پایین بنا امکان ساخت باغچه وجود ندارد، استفاده از فلاور باکس بسیار رایج است. فلاور باکس در طراحی فضای سبز شهری یک پای ثابت معماری سبز محسوب می‌شود. فلاور باکس‌ها، جعبه‌های توخالی و باغچه‌های پرتابلی هستند که پس از نصب در محل مورد نظر، با خاک و سنگ پر شده و از دو سیستم آبیاری دستی یا اتوماتیک برخوردار هستند.

راز آسمان پایتخت

انواع فلاور باکس کدامند؟

فلاور باکس ها از نظر متریال مورد استفاده در بدنه جعبه و همچنین نوع نصب آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند. برخی از این انواع در ادامه ذکر شده است.

✅ فلاور باکس چوبی

چوب یکی از متریال‌های رایج در ساخت فلاور باکس در معماری فضای سبز است. فلاور باکس چوبی علاوه بر ظاهر زیبا و طبیعی، از تنوع بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

✅ فلاور باکس چوب پلاست

مهم‌ترین مزیت متریال چوب پلاست علاوه بر شباهت ظاهری به بافت چوب، مقاومت و عمر بالای آن نسبت به چوب است. در تولید فلاور باکس چوب پلاست از پروفیل چوب پلاستیک استفاده شده و با طبیعت نیز سازگار است. قیمت این فلاور باکس نسبت به متریال چوب کمی بالاتر است.

✅ فلاور باکس فلزی

فلاور باکس‌ فلزی معمولا از جنس گالوانیزه بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع فلاورباکس ‌ها را می‌توانید در هر رنگی تهیه کنید و جابه‌جایی آن‌ها نیز معمولا به آسانی صورت می‌گیرد.

✅ فلاور باکس سنگی

فلاور باکس‌ سنگی دارای جلوه بسیار زیبا و چشم نوازی بوده و معمولا عمر بالایی دارد. با وجود این، با توجه به وزن بالای فلاور باکس‌های سنگی، بهتر است در مکان‌هایی مورد استفاده قرار بگیرند که چندان نیاز به جابه‌جایی آن‌ها نباشد.

✅ فلاور باکس شیشه‌‌ای

مهم‌ترین مزیت فلاور باکس شیشه‌ای زیبایی خیره کننده و قابلیت ترکیب آن با متریال‌های دیگر است. از فلاور باکس شیشه‌ای به علت جنس سست و شکنندگی بالای آن، معمولا در فضاهای داخلی استفاده می‌شود.

✅ فلاور باکس پلاستیکی

فلاور باکس پلاستیکی غالبا از نوع پی وی سی بوده و از مزیت‌های آن می‌توان به وزن پایین، عمر بالا، قیمت مناسب، تنوع مدل و رنگ، قابلیت سفارش طرح دلخواه، قابلیت نورپردازی و حکاکی روی بدنه اشاره کرد. با وجود این فلاور باکس‌های پلاستیکی معمولا از زیبایی چندانی برخوردار نیستند. فلاور باکس‌ها به‌طور کلی از نظر نوع نصب به چهار نوع  فلاور باکس زمینی، فلاور باکس دیواری، فلاور باکس پله‌ای و فلاور باکس معلق تقسیم می‌شوند.

چگونه مناسب‌ترین فلاور باکس را خریداری کنیم؟

راهنمای خرید فلاور باکس به جهت تنوع بالای این محصول از نظر جنس و نوع نصب، بسیار اهمیت دارد. برخی از نکات مهم برای خرید فلاور باکس مناسب برای محوطه‌ و فضای مورد نظر شما، در ادامه آمده است.

✅ تناسب با نوع گیاه

اولین قدم برای خرید فلاور باکس توجه به به تناسب متریال و جنس فلاور باکس و همچنین نوع نصب آن با گیاهی است که قرار است در آن کاشته شود. بنابراین پیش از هرچیز بررسی پوشش گیاهی مورد نظر و تهیه یک بستر مناسب برای رشد و سرزندگی آن است.

✅ تناسب ابعاد فلاور باکس

دومین نکته در هنگام خرید فلاور باکس بررسی ابعاد و اندازه آن و تناسب آن با اندازه گیاه و ریشه آن است؛ فلاور باکس مورد نظر باید فضای کافی برای رشد ریشه گیاه داشته باشد. ضمن این‌که فلاور باکس باید با ابعاد محیط و فضای مورد نظر شما نیز هماهنگی داشته باشد.

✅ زهکشی فلاور باکس

در هنگام خرید فلاور باکس حتما توجه کنید که محصول مورد نظر شما، برای خروج آب پس از آبیاری گیاهان از زهکشی مناسبی برخوردار باشد؛ چرا که با باقی ماندن آب در ته جعبه، ریشه گیاه اکسیژن مناسب برای ادامه حیات را دریافت نکرده و به تدریج دچار خفگی می‌شود.

✅ جنس فلاور باکس

متریال مورد استفاده در بدنه فلاور باکس یک ویژگی ظاهری و فنی محسوب می‌شود؛ به‌طوری که در هنگام خرید علاوه بر زیبایی ظاهری، حتما به مواردی چون تناسب آن با شرایط جوی محل مورد استفاده، شرایط نگهداری، طول عمر، مقاومت، وزن و غیره توجه کنید.

خرید و نصب فلاور باکس با مجموعه ایده سبز

شرکت ایده سبز به شکل تخصصی در زمینه طراحی و اجرای انواع فضای سبز و المان‌های موجود در آن از جمله تولید و نصب انواع فلاور باکس فعالیت می‌کند. در صورتی که قصد اجرای فلاور باکس در پروژه‌های خود را دارید، مجموعه ایده سبز با بهره‌مندی از تخصص بهترین معماران فضای سبز از ابتدا تا انتها همراه شما خواهد بود.

از دیگر خدمات ایده سبز می‌توان به اجرای روف گاردن، طراحی سه بعدی فضای سبز، نصب انواع سایبان و آلاچیق، محوطه سازی ساختمانی، طراحی فضای سبز شهری، انواع زمین بازی و ورزشی، انواع سازه‌های گابیونی، باغچه زیر راه‌پله، معماری داخلی سبز و غیره اشاره کرد. برای استفاده از خدمات شرکت ایده سبز می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه، ضمن مشاهده انواع فلاور باکس با واحد فروش و کارشناسان ایده سبز تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز