فروش سهام عدالت یا هجوم برای ارزان فروشی؟!

لست سکند

روز گذشته در اولین روز امکان پذیر شدن فروش سهام عدالت ، با وجود توصیه مکرر کارشناسان و مسئولان به نفروختن عجولانه سهام، شاهد تراکم صف متقاضیان فروش دارندگان این سهام در بانک ها بودیم.

به گزارش کاماپرس، از تمام شواهد و قرائن پیدا بود که فروش سهام عدالت گزینه تعداد فراوانی از دارندگان این سهام باشد اما پیش بینی این که در روز ابتدایی امکان پذیر شدن فروش سهام عدالت با هجوم فروشندگان به بانک ها مواجه شویم چندان آسان نبود. تراکم فروشندگان سهام عدالت در بانک ها را باید رفتار طبیعی سهامدارانی دانست که به پول نیاز دارند یا هجوم هیجانی سهامداران برای ارزان فروشی؟

200 هزار نفر در روز اول فروشنده سهام‌عدالت شدند

دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است: با توجه به اعلام صورت گرفته از سوی نهادهای آزادسازی سهام عدالت، از روز گذشته شعب بانک‌های فعال در کشور به تکمیل فرم‌های مربوطه برای فروش ۳۰درصد از سهام مشمولان «عدالت» اقدام کردند. چنان‌که آمارهای اختصاصی دنیای اقتصاد نشان می‌دهد تنها در جریان روز کاری گذشته حدود ۲۰۰هزار نفر موفق شدند فرم‌های فروش خود را تکمیل کنند؛ جالب توجه آنکه، در هفته گذشته ۱۰میلیون نفر از ۵۰میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت، مدیریت مستقیم سهام خود را انتخاب کرده بودند که این روند طی یک هفته با شتابی روزافزون همراه شده است. به‌طوری‌که اطلاعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد در این یک هفته گزینش روش مدیریت مستقیم، به یکباره تا ۴۵درصد افزایش یافته است؛ به‌طوری که تا روز گذشته در مجموع ۵/ ۱۴میلیون نفر از مشمولان یعنی حدود ۳۰درصد از سهامداران «عدالت»، به مدیریت مستقیم سهام خود نظر داده‌اند.

راز آسمان پایتخت

همان‌طور که عنوان شد استقبال متقاضیان برای مدیریت مستقیم سهام عدالت به حدی است که مشاهدات از ازدحام مردم در مقابل شعب بانک‌ها برای تکمیل فرم‌های مربوطه درخصوص فروش سهام عدالت حکایت دارد. البته به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه روز شنبه آغاز فعالیت بانک‌ها درخصوص تکمیل درخواست‌های فروش مشمولان بود، چنین روند شلوغی همچنان در روزهای آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز