فروش تخم مرغ به نصف قیمت تمام شده

تور لحظه آخری-کاماپرس

درحالیکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ 10هزار تومان است، تولیدکنندگان می‌گویند، این محصول در بازار به نصف قیمت خریداری می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ تا آنجا که حافظه تاریخی این سالهای مردم به یاد می‌آورد؛ قیمت تخم‌مرغ همواره در بازار روند افزایشی داشته است. به نحوی که همواره این خریداران بودند که از افزایش گاها نجومی قیمت تخم‌مرغ شاکی بودند. حالا اما با فعل و انفعالات صورت گرفته در وضعیت عرضه و تقاضا، به نظر می‌رسد این تولیدکنندگان هستند که با ضررهای هنگفتی در پی عدم فروش تخم‌مرغ روبرو هستند.

در همین رابطه، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور، از سقوط قیمت تخم‌مرغ به کمتر از نرخ پنج هزار تومان درب واحدهای تولیدی خبر داد.«رضا ترکاشوند» در گفت‌ و گو با ایرنا گفته است: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی از اواسط هفته گذشته تاکنون به کمتر از پنج هزارتومان رسیده که ادامه این روند ضرر هنگفتی را برای صنعت مرغ تخمگذار کشور به همراه خواهد داشت.

ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان تخم مرغ 

به گفته او، قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ در سالجاری طبق افزایش نرخ تورم و آنالیز هزینه‌های تمام شده تولید حدود ۱۰ هزارتومان است درحالی که اکنون این محصول را نصف قیمت از تولیدکنندگان خریداری می‌شود. البته در ماه رمضان با افت مصرف تخم مرغ روبرو هستیم.

راز آسمان پایتخت

این در حالی است که به گفته ترکاشوند، سال گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ هفت هزار و ۷۴۰ تومان بود که البته این نرخ با توجه به عرضه نهاده‌های طیور با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی تعیین شده بود.

ترکاشوند با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در سال ۹۸ به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن رسید گفته است: برای استمرار تولید باید از ضرر تولیدکنندگان جلوگیری شود که این امر حمایت دولت را در تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید با ارز مصوب را می طلبد.

بسیاری از کارشناسان این صنعت معتقدند یکی از دلایل عمده کاهش قیمت تخم‌مرغ، علاوه بر عوامل محیطی، کاهش تقاضا و فراوانی عرضه است. با اینکه برای خریداران این ایده‌آل‌ترین نرخ خرید تخم‌مرغ است، اما باید دید این روند نزولی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز