فراخوان فورد برای بیش از ۶۶۰ هزار اکسپلورر

اوایل سال 2020 با ارسال 11 گزارش از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده آمریکا، مبنی بر جدا شدن پوشش ریل سقف، فورد موتور تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد. همچنین در ماه آوریل از این خودروسازی آمریکایی صدور فراخوان خواسته شد. این شرکت خودروسازی در ماه نوامبر اعلام کرده بود که قبل از موافقت با فراخوان، در 30 آوریل، ضمانت پس از فروش خود را برای پوشش این مشکل، به مدت 10 سال یا 150 هزار مایل تمدید می‌کند.

به گزارش کاماپرس، فورد موتور در حال حاضر برای 661 هزار خودروی شاسی بلند اکسپلورر در امریکای شمالی به درخواست نهادهای نظارتی ایالات متحده فراخوان صادر کرده است. زیرا پین‌های نگهدارنده سقف این خودروها ممکن است استحکام لازم را نداشته و می‌تواند منجر به جدا شدن پوشش‌های ریل سقف از خودرو شود. این مسئله موجب ایجاد خطراتی برای سرنشینان و دیگر خودروها خواهد شد.

این فراخوان شامل وسایل نقلیه یاد شده در مدل سال‌های 2016 تا 2019 است. خودروهای تحت پوشش فراخوان ذکر شده، دارای پوشش ریل سقفی با طلق‌هایی به رنگ سیاه یا مشکی و نقره‌ای هستند. فراخوان مذکور 620 هزار و 483 وسیله نقلیه در ایالات متحده، 36 هزار و 419 وسیله در کانادا و 4 هزار و 260 دستگاه در مکزیک را شامل می‌شود. فورد موتور پس از بازگرداندن این خودروهای برند اکسپولورر به تعمیرگاه، پین‌های فشار را بر روی وسایل نصب کرده و هر گونه گیره ریل آسیب دیده و روکش‌های ریل سقف را تعویض می‌کند.

قابلیت‌های تازه اکسپولرر فورد

راز آسمان پایتخت

اکسپلورر یکی از برندهای مجموعه فورد است. این برند اولین بار در سال 1990 معرفی شده و تا زمان حاضر شش نسل از اکسپلورر روی خط تولید کمپانی آمریکا معرفی و تولید شده است. از سال 1990 تا کنون انواع نسخه‌های ویژه و مدل‌های فیس لیفت از برند اکسپلورر وارد بازار شده است. محصولات اکسپلورر در کلاس شاسی بلند کامپکت و به شکل میان سایز به متقاضیان عرضه می‌شود.

تغییرات اساسی برند اکسپلورر فورد در سال 2016 اتفاق افتاده و امکانات جدیدی از جمله شارژر یو اس بی جدید، با سرعت 2 برابری نسبت به نسخه قبل، قابلیت باز کردن صندوق عقب ماشین به صورت وایرلس، نصب دوربین جلو با ایجاد دید 180 درجه‌ای اطراف اتومبیل و سیستم صوتی مناسب به این محصولات اضافه شد. در واقع فورد موتور به دنبال ایجاد تغییراتی برای افزایش توان رقابتی این مدل خودروها با سایر شاسی بلندهای روز بازار در آن زمان بود.

مرتبط با : فورد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز