غافلگیری بازارهای فولاد آسیا از عرضه ورق ارزان قیمت روسیه

لست سکند

عرضه محصولات فولادی نورد گرم روسیه با قیمت ارزان به برخی کشورهای شرق آسیا همچون ویتنام، بازارهای فولاد آسیا را غافلگیر است.

به گزارش کاماپرس، منابع آگاه به Fastmarkets متال بولتن گفته اند معاملات ارزان قیمت نورد گرم روسیه به ویتنام طی هفته گذشته و تا جمعه 2 جولای فعالان بازار آسیا را شوکه کرده و باعث افت قیمت ها و کاهش تمایلات بازار شده است.

این معاملات به دنبال اعلام روسیه در 24 ژوئن مبنی بر وضع عوارض صادراتی موقت بر روی فلزات آهنی و غیر آهنی فروخته شده به خارج از اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از اول آگوست اعمال می شود، رقم خورده است.

این موضوع که شامل 115 دلار عوارض به ازای هر تن برای نورد گرم فولادی و میلگرد از اول آگوست تا 31 دسامبر می باشد، فعالان بازار را مجبور به پیش بینی جهش صادرات ورق گرم HRC در ماه جولای کرد.

این هفته، شرکت آهن و فولاد Magnitogorsk که به اختصار به آن MMK می گویند و یکی از فولادسازان اصلی روسیه می باشد 90 تا 100 هزار تن ورق گرم تحویل جولای را به ویتنام به قیمت 855 تا 860 دلار به ازای هر تن فروخت. این محموله را یک فروشنده اصلی و مصرف کننده نهایی در ویتنام خریداری کرد.

راز آسمان پایتخت

با این حال موسسه Mysteel انتظار دارد که قیمت های مقاطع طویل فولادی- میلگرد –  روند منفی خود در طول دوره پنجم تا نهم جولای را بازیابی کند، چراکه پیش بینی شده تولید محصولات میلگرد و مفتول کاهش بیشتر تولید را در ماه جولای در راستای کاهش انتشار کربن تجربه کنند.

لازم به ذکر است، قیمت میلگرد داخلی چین از همان دوم جولای به کمترین سطح سه ماهه یعنی 4،942 یوان (764.50 دلار) در هر تن کاهش یافت که 7 یوان (1.10 دلار) افت روزانه را نشان می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز