عیدی کارگران اخراجی چقدر است؟

لست سکند

اخراج کارگران مشمول قانون کار باعث از بین رفتن عیدی و پاداش سالیانه نمی‌شود و کارفرما باید عیدی کارگران اخراجی را قبل از پایان سال پرداخت کند.

به گزارش کاماپرس، با اینکه چند روز دیگر سال ۹۹ به پایان می رسد، اما هنوز خیلی از کارگرانی که امسال شغلشان را از دست داده اند،‌عیدی و پاداش آخر سال را دریافت نکرده اند. طبق گفته وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اخراج کارگران باعث از بین رفتن عیدی و پاداش سالیانه آنها نمی شود. بر این اساس کارگرانی که شغلشان را از دست داده اند، عیدی آنها باید به نسبت مجموع ماه‌های که کار کرده اند محاسبه شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در باره مبلغ عیدی کارگران اخراجی به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: اگر کارگری در شهریور، دی و یا بهمن ماه اخراج شده باشد، باید به نسبت مجموع ماه‌های خدمت محاسبه انجام شود، یعنی اگر ۱۰ ماه کار کرده باشد ،مبلغ عیدی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تقسیم بر ۱۲ و سپس ضربدر ۱۰ می‌شود. کارفرمایان تا آخر اسفندماه مهلت دارند عیدی و پاداش کارگران را پرداخت کنند. در صورت اتمام قرارداد، استعفاء و یا اخراج قبل از اسفندماه به کارگران عیدی و پاداش نیز تعلق می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

همچنین اگر کارگر پاره وقت است و ساعتی کار کرده، باید مجموع ساعات در طول مدت یک سال به دست بیاید و سپس تبدیل به ماه شود تا در نهایت عیدی محاسبه شود.

عیدی کارگران در سال ۹۹ چقدر است؟
عیدی کارگران با یک سال کار حدود ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است. کارگران با ۹ ماه کار حدود ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان عیدی می گیرند. مبلغ عیدی کارگرانی که نصف سال را کار کرده باشند هم حدود ۱ میلیون و ۹۱۱ هزار تومان است. کارگرانی که سه ماه کار کرده اند هم باید حدود ۹۵۵ هزار تومان عیدی بگیرند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز