عیدی ۲۰۰ هزار تومانی دولت و هشدار مهم پلیس درباره آن

با اینکه پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی دولت به مردم شایعه بود، اما همین شایعه بهانه ای برای دزدی و کلاهبرداری های جدید شده است.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش خبری درباره عیدی ۲۰۰ هزار تومانی رئیس جمهور به مردم ایران منتشر شد و اینکه دولت روحانی در آخرین سال خدمت می خواهد به مردم ایران عیدی بدهد. با اینکه این خبر از طرف هیچ کدام از مسئولان دولتی تایید نشد، اما حالا خبرهایی درباره کلاهبرداری و خالی کردن حساب مردم با استفاده از طرح واریز عیدی دولت شنیده می شود.

به گفته سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ، در چند روز گذشته کلاهبرداران لینک هایی در پیام رسان های غیر بومی درباره واریز عیدی دولت ارسال شده است با این مضمون که نیازمندان و کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا می توانند از طریق این لینک از دولت عیدی بگیرند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

در این پیامک ها از افراد خواسته شده به صفحه مربوطه مراجعه و با تکمیل اطلاعات درج شده، مشخصات کارت بانکی خود را ارسال کنند. در این روش کلاهبرداران با هدایت کاربران به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ برای پرداخت هزینه ثبت نام نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی آنان اقدام و حساب آنها را خالی می کنند.

راز آسمان پایتخت

طبق اعلام معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اطلاعات همه دهک های جمعیتی و درآمدی کشور در اختیار نهادهای اجرایی و دولتی است و ثبت نام برای دریافت هرگونه خدمات ارائه شده از طرف رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی می شود.

او به مردم هشدار داد به هیچ عنوان فریب افراد سودجو و پیامک های دروغین را نخورند و اطلاعات لازم را صرفا از مبادی رسمی و اخبار منتشره از رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز