عرضه اولیه سپیدار چهارشنبه قطعی شد

لست سکند

شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه ای از اعضا از عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا سهامی عام با نماد (سپیدار) در روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه خبر داد.

به گزارش کاماپرس، در حالی که سرمایه گذاران و فعالان بورس با توجه به روند نسبتا کم رونق و متزلزل بورش از عرضه اولیه در هفته جاری ناامید شده بودند، دقایقی پیش شرکت فرابورس ایران چراغ عرضه های اولیه را در این هفته روشن کرد و با صدور اطلاعیه ای از عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا سهامی عام با نماد (سپیدار) در روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه خبر داد.

در اطلاعیه فرابورس به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا آمده است؛ به استناد پذیرش سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا در تاریخ سوم شهریور ۱۳۹۹ توسط هیئت محترم پذیرش اوراق بهادار در بازار دوم فرابورس ایران به اطلاع می رساند سهام شرکت مذکور توسط سهامدار عمده عرضه می شود.

مشخصات عمومی عرضه به این شرح است:

تعداد کل سهام شرکت: ۲۰۰ میلیون سهم

راز آسمان پایتخت

تعداد کل سهام قابل عرضه: ۳۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت

مدیر عرضه شرکت: کارگزاری مفید سهامی خاص

مشخصات عرضه به عموم به روش ثبت سفارش بوک بیلدینگ به شرح زیر است:

تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه: ۲۶ میلیون سهم

حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی: ۱۵ سهم

تاریخ ثبت سفارش: روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه 1399

دوره ثبت سفارش: مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه

دامنه قیمت در روز ثبت سفارش:  از مبلغ 38000 ریال تا مبلغ ۳۹۸۰۰

متعهدین خرید : شرکت مدیریت سرمایه گذاری آینده نگر دانا به میزان ۳۳ درصد شرکت کارگزاری مفید به میزان ۱۶ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه

نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه چقدر است؟

عرضه های انجام شده در هفته های اخیر با استقبال فوق العاده ای مواجه نشده اند و این عرضه نیز چندان بزرگ مقیاس و قابل توجه نیست. به هر شکل چنانچه عرضه اولیه سپیدار با استقبال 4 تا 5 میلیون نفری مواجه شود تعداد 5 تا 7 سهم به هر کد بورسی تخصیص می یابد و نقدینگی حدود  21  الی 26 هزار تومان برای شرکت در این عرضه کافی است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

مرتبط با : سپیدار سیستم آسیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عرضه اولیه سپیدار چهارشنبه قطعی شد

  1. فعال بورسی گفته:

    سود و یا eps در نظر گرفته شد برای این سهم 3213 ریال میباشد که مربوط به صورت های مالی حسابرسی نشده است در حالی که سود حسابرسی شده این سهم در صورت مالی یکساله متنهی به 98.12 عدد 1456ریال میباشد چه اتفاقی در طول 10 ماه افتاده که سود شرکت 2.2 برابر شده آیا درست است برای قیمت گذاری عرضه اولیه سازمان بورس صورت های مالی حسابرسی نشده را در نظر بگیرد.
    چنین قیمت گذاری هایی باعث زیان دیدن مردم نا آشنا خواهند شد به عنوان مثال سهام عرضه اولیه سیتا و بگیلان هر کدام بعد از 5 ماه 7 درصد زیان ده بودن اند و به قیمت زیر عرضه اولیه معامله میشوند. زیان سهام داران نا آشنا به بورس را چه کسانی جبران خواهند کرد.

  2. علی گفته:

    وسپهر رو بگو 2 درصد زیان ده شده تو 3 ماه کجایی عرضه اولیه ارزشی نده میخوان بندازن به مردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز