عرضه اولیه کزغال در فرابورس و 3 نکته مهم درباره آن

سهام شرکت زغالسنگ پروده طبس – با نماد کزغال – به عنوان بزرگترین شرکت زغالسنگ کشور از مدتی پیش در نوبت عرضه در فرابورس قرار دارد و به زودی شاهد عرضه اولیه کزغال خواهیم بود به همین دلیل متقاضیان باید برای سرمایه گذاری موفق در این شرکت به برخی نکات مهم توجه کنند.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه کزغال در فرابورس را می توان یکی از مهم ترین عرضه های امسال قلمداد کرد اما به نظر می رسد متزلزل شدن وضعیت بورس در روزهای اخیر، این عرضه را به تعویق انداخته است.

البته پیش بینی می شود وضعیت فعلی بورس به دلیل بالا گرفتن تنش های سیاسی بین ایران و آمریکا باشد و بعد از فروکش کردن این تنش ها وضعیت بازار متعادل شود و شاهد عرضه اولیه کزغال باشیم.

سهامداران بورسی برای حضور موفق در این عرضه باید به چند نکته توجه کنند.

1. جایگاه مهم کزغال در صنعت زغالسنگ ایران

آریاک سفر

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس سهم و جایگاه بسیار مهمی در صنعت زغالسنگ ایران دارد به صورتی که 75 درصد تولید این محصول در منطقه طبس و 42 درصد از کل تولید زغال‌ سنگ ایران در این شرکت انجام می شود.

2. وضعیت سود آوری کزغال مطلوب است

بررسی وضعیت سودآوری شرکت زغال‌سنگ پروده طبس حکایت از مطلوب بودن روند سودآوری این شرکت دارد یبه نحوی که کزغال در نیمه اول سالجاری رشد ۶۹ درصدی سود خالص را به نام خود ثبت کرده و بر اساس گزارش های مالی منتشر شده  توسط این شرکت، سود کزغال در شش ماه ابتدای سال 99 بیش از ۲۹۵ میلیارد تومان بوده است.

3. چشم انداز بهبود سودآوری شرکت با توجه به طرح های توسعه ای

مسئولان شرکت زغالسنگ پروده طبس اعلام کرده اند که این شرکت دو طرح مهم توسعه ای به منظور افزایش ظرفیت تولید اجرایی کرده است . یکی از این طرح ها خرید و تکمیل مجموعه تجهیزات استخراج تمام ‌مکانیزه زغال‌سنگ به روش لانگوال است که ظرفیت استخراج این شرکت را  سالانه 520 هزار تن و ظرفیت تولید کنسانتره این شرکت را سالانه 208 هزار تن افزایش می دهد. طرح دوم اصلاح مدار تغلیظ زغال‌سنگ نام دارد که علاوه بر افزایش 15درصدی ظرفیت خوراک‌ دهی به کارخانه، راندمان فراوری و تولید کنسانتره زغال‌سنگ در این شرکت را نیز حدود 4.5 درصد افزایش می دهد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

مرتبط با : زغال سنگ پروده طبس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه کزغال در فرابورس و 3 نکته مهم درباره آن

  1. بلا گفته:

    بورس فقط شده دلالی مثل بازار های دیگه
    پدر بزرگ و جد تمام ملت رو اوردید جلو چشمشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز