عرضه اولیه بوعلی این هفته یا هفته بعد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

از گفته های مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس این طور برمی آید که عرضه اولیه بوعلی نامزد شماره یک عرضه های بازار سرمایه است و این شرکت این هفته  بورسی می شود. ضمنا این هفته علاوه بر بوعلی شرکت سرمایه گذاری کوثر بهمن نیز عرضه می شود.

به گزارش کاماپرس، با بهبود وضعیت بازار سرمایه ، سرمایه گذاران بورسی کم کم به بازار باز می گردند و بررسی آمار روزانه معاملات نیز حکایت از رشد روز افزون ورود پول حقیقی ها به بورس دارد.

سرمایه گذاران حقیقی در عرضه اولیه ها حرف اول را می زنند و این هفته هم در انتظار عرضه اولیه دیگری هستند. هفته پیش پس از مدتها شاهد عرضه ای در بورس بودیم ولی این عرضه بسیار کوچک مقیاس بود و انتظار می رود عرضه این هفته بزرگ تر و قابل توجه تر باشد.

به نظر می رسد داوطلب اصلی عرضه در هفته جاری پتروشیمی بوعلی باشد چرا که مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از عرضه بوعلی طی روزهای آینده خبر داده است.

– بر اساس تازه ترین خبرها این هفته قطعا دو عرضه اولیه خواهیم داشت که اخبار آنها را در ذیل می خوانید( این خبر به روزرسانی شده است)

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم امروز را بخوانید:

12 درصد از سهام بوعلی واگذار می شود

ربیعی با اشاره به اینکه سه شرکت «بوعلی»، «اروند» و «بندر امام» آماده ورود به بورس هستند، گفت: قیمت‌گذاری «بوعلی» انجام شده و در بورس پذیرش و نماد آن درج شده و اکنون منتظر عرضه از سوی بورس هستیم که به‌زودی تا دو هفته آینده این عرضه صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول ۱۲ درصد از سهام «بوعلی» برای عموم عرضه می‌شود و ۳ درصد از این سهام هم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد، افزود: در نظر داریم در صورت شرایط مناسب بازار ۳ درصد دیگر را هم ظرف دو ماه بعد از عرضه اولیه عرضه کنیم.

این مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس، «بوعلی» را از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی دانست که حدود یک‌چهارم پتروشیمی نوری دانست. ربیعی با اشاره به اینکه «اروند» نیز پذیرش شده و به احتمال زیاد طی همین هفته قیمت عرضه آن در هلدینگ تصویب می‌شود، ادامه داد: به‌فاصله دو تا سه‌هفته بعد از بوعلی ۱۲ درصد از سهام اروند نیز عرضه خواهد شد. به گفته وی، پتروشیمی اروند غول پی‌وی‌سی کشور و منطقه است.

اخبار و گزارش های مهم مرتبط با بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : پتروشیمی بوعلی سینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عرضه اولیه بوعلی این هفته یا هفته بعد؟

  1. رضا گفته:

    به گفته کارشناسان پول از بازارهای موازی از جمله طلا،ارز،مسکن و … به سمت بازار سرمایه سرازیر شده است.بورس امن ترین و بهترین بازار برای سرمایه گذاری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز