سایه ابهام بر صنعت نمایشگاهی در سال 99

نمایشگاه
لست سکند

آینده صنعت نمایشگاهی، به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور، با شیوع  کرونا و ادامه‌دار شدن آن، در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است.

به گزارش کاماپرس ، صنعت نمایشگاهی ایران سال جدید را با تعطیلی دو ماهه آغاز کرده و ادامه فعالیت آن نیز با تردید های جدی مواجه است. ازآنجا که برپایی نمایشگاه‌ها منوط به تجمع و حضور مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان است، بعد از شیوع کرونا نمایشگاه‌های بهاره و دیگر نمایشگاه‌هایی که برای فروردین و اردیبهشت‌ماه برنامه‌ریزی‌شده بود، لغو شدند. طبق آخرین اخبار برگزاری این نمایشگاه‌ها به پس از ماه رمضان یعنی اوایل خرداد موکول شده است اما با توجه به آنکه هنوز به نقطه پیک بیماری کرونا نرسیده‌ایم و برخی منابع و کارشناسان نقطه پیک بیماری کرونا در ایران را اواخر اردیبهشت ماه می‌دانند، برگزاری این نمایشگاه‌ها در خردادماه هم بسیار خوش‌بینانه است.
همان‌طور که در تقویم صنعت نمایشگاهی کشور آمده است خبری از برگزاری نمایشگاه نفت و گاز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی نفت و گاز منطقه خاورمیانه نیست درحالی‌که این نمایشگاه سال گذشته اوایل اردیبهشت‌ماه برگزار شد. مهم‌ترین نمایشگاهی که برای اواخر خردادماه نیز برنامه‌ریزی‌شده نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه است که هرچند 78 روز دیگر تا زمان شروع آن باقی‌مانده، اما به دلیل افق مبهم بیماری کرونا، نمی‌توان با قاطعیت خبر از برگزاری آن داد.

سایه سنگین کرونا بر نمایشگاه‌های مطرح بین‌المللی

البته این ابهام و بلاتکلیفی صرفاً به نمایشگاه‌های داخلی مربوط نمی‌شود و بسیاری از نمایشگاه‌های خارجی را نیز در برگرفته است. طی ماه‌ها و روزهای گذشته به دلیل شیوع کرونا بسیاری از رویدادهای مهم جهان یا لغو شده یا به حالت تعلیق درآمده است که از جمله آنها کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ ، نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۲۰ ،نمایشگاه هنر “بازِل” و نمایشگاه کتاب لندن، نمایشگاه کتاب آلمان، نمایشگاه خودرویی ژنو و نمایشگاه ITB برلین به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری است. برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی نیز در سایه ابهام قرار گرفته است. این نمایشگاه از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی است که در آن جدیدترین دستاوردها و خلاقیت‌های بشری از سراسر دنیا به نمایش گذاشته می‌شود و هر 5 سال یک کشور میزبان برگزاری آن است.

راز آسمان پایتخت

سال گذشته 4 نمایشگاه ایران سبز، نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند تهران،  نمایشگاه نفت و گاز و نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ازجمله مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی بودند که در دو ماه ابتدایی سال برگزار شدند.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز