صفر تا صد طراحی و اجرا دکوراسیون فروشگاهی

لست سکند

دکوراسیون فروشگاه و نحوه چیدمان آن، یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی است که تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر روی میزان فروش دارد. از این رو طراحی و دیزاین تخصصی دکوراسیون فروشگاهی برای جذب مشتریان، ضرورت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حوزه دکوراسیون، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دکوراسیون فروشگاه نخستین عامل در برقراری ارتباط با مشتریان و جذب آن‌ها است. علاوه بر کیفیت کالا و خدمات، برخورداری از یک دکوراسیون جذاب و رنگی در ایجاد ارتباط بصری با مشتری نقش مهمی دارد. از این رو اگر به دنبال راه‌اندازی فروشگاه، مغازه و غرفه هستید، نخستین قدم برای رونق فروش، طراحی غرفه و دکور فروشگاه و استفاده از المان‌های رنگی و جذاب است. کاماپرس در ادامه به بررسی صفر تا صد طراحی دکوراسیون فروشگاهی می‌پردازد.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی چیست؟

طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه شامل ایده پردازی، طراحی دکور، ساخت و اجرا است. اجرای دکوراسیون فروشگاهی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و اجرا شود، از این رو معمولا تمامی مراحل تولید و مونتاژ در کارگاه‌ صورت گرفته و در نهایت در فروشگاه اجرا و تحویل و مشتری می‌شود.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی شامل دو بخش طراحی داخلی و طراحی ویترین مغازه است. جذاب بودن ویترین مغازه باعث جذب افرادی می‌شود که از کنار مغازه عبور می‌کنند، با وجود این، خرید و تصمیم برای ماندن یا نماندن در فروشگاه ، تا حد زیادی به دکوراسیون داخلی بستگی دارد. از این رو بهتر است حتی اگر صاحب یک مغازه کوچک هستید، برای طراحی ویترین و دکوراسیون داخلی مغازه خود وقت بگذارید.

راز آسمان پایتخت

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاهی

طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی به‌عنوان یکی از شاخه‌های طراحی داخلی، علاوه داشتن خلاقیت و آشنایی با هنر، نیازمند برخورداری از علم و تخصص در این زمینه است. از این رو حتما باید به افراد ماهر و متخصص در این حوزه رجوع کنید. با وجود این، آشنایی با برخی نکات در طراحی برای انتخاب بهترین طراحان، اهمیت دارد. این نکات در ادامه بررسی شده است؛

بهترین روش برای انتخاب دکوراسیون متناسب با سلیقه هر فرد، مراجعه به نمونه‌های اجرا شده قبلی در کسب و کارها و به‌ویژه کسب و کارهای مرتبط با فروشگاه موردنظر است. ضمن این‌که قبل از سپردن کار به طراحان، نمونه کارهای قبلی آن‌ها را از نظر کیفیت بررسی کنید.

چیدمان متناسب با نوع محصولات و متراژ مغازه

چیدمان محصولات در فروشگاه باید متناسب با نوع، کاربرد آن‌ها و متراژ مغازه باشد. به‌عنوان مثال در صورتی که قصد راه‌اندازی فروشگاه لباس کودک یا نوجوان را دارید، بهتر است از چیدمانی رنگی و شاد استفاده کنید، در حالی‌که در یک فروشگاه فروش کت و شلوار و لباس اداری، استفاده از چیدمانی رسمی و مینیمال گزینه مناسب‌تری است.

قابلیت جستجوی راحت در فروشگاه

در هنگام طراحی دکور فروشگاه ، علاوه بر ظاهر و جذابیت چیدمان، حتما توجه داشته باشید که چیدمان به‌گونه‌ای باشد که مشتریان بتوانند به‌راحتی محصولات موردنظر خود را پیدا کنند. درواقع چینش محصولات در قفسه‌ها باید به‌نحوی باشد که مشتریان بتوانند بدون نیاز به کمک گرفتن مداوم از پرسنل خرید کنند.

رعایت نظم در چیدمان محصولات

نکته مهم دیگر در طراحی غرفه و فروشگاه، رعایت نظم است. بی‌نظمی در طراحی دکوراسیون یا چیدمان محصولات، موجب سردرگم شدن مشتریان می‌شود. یکی از فاکتورهای موثر در ایجاد نظم، استفاده از ترکیب رنگی مناسب است. به‌عنوان مثال ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن گزینه مناسبی برای داشتن یک دکوراسیون زیبا است.

طراحی ویترین فروشگاهی

طراحی ویترین مغازه نیز به‌عنوان نخستین عامل جذب مشتریان، بسیار اهمیت دارد. در هنگام طراحی ویترین توجه داشته باشید که ویترین مغازه باید نمایانگر بهترین محصولات فروشگاه شما باشد و حتما با نوع کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد. طبیعتا یک مغازه اسباب بازی کودک یا لوازم‌التحریری باید ویترین رنگی تری نسبت به ویترین یک مغازه ابزارآلاتی داشته باشد.

نورپردازی ویترین نیز در نمایش محصولات و جذب مشتریان موثر است. همچنین در طراحی ویترین فروشگاهی می‌توانید از سبک‌های مختلفی مانند مدرن، مینیمال و ساده، شلوغ، رنگی ، کلاسیک، سنتی ایرانی و غیره استفاده کنید.

طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌های نهایی طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی با توجه به عوامل مختلفی چون ایده و سبک موردنظر مشتری در طراحی، متراژ مغازه و ویترین آن، نوع کالا و خدمات فروشگاه، استفاده از خدمات و ابزارهای متعدد در دکوراسیون مانند کمد دیواری، طراحی ویترین‌ها و قفسه‌ها، چیدمان کالاها و محصولات در فضای داخلی مغازه، پارتیشن بندی، نورپردازی، آینه کاری و در نهایت نوع کسب و کار و غیره تعیین می‌شود.

طراحی تخصصی دکوراسیون فروشگاهی با فرلی دیزاین

فرلی دیزاین، یک مجموعه معتبر و فعال در زمینه توسعه پروژه‌های غرفه‌ فروشگاهی ، دفاتر، فضاهای شرکتی و تجاری است. این مجموعه با 21 سال سابقه و برخورداری از طراحان متخصص، از ابتدا تا انتهای طراحی دکوراسیون فروشگاهی و طراحی غرفه همراه شما خواهد بود.

از مزیت‌های طراحی دکور فروشگاه با فرلی دیزاین می‌توان به ارائه انواع راهکارها، حضور محلی در کنار مشتریان، پاسخگویی موثر و مناسب با نیازهای مشتریان و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : فرلی دیزاین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز