صفر تا صد راهنمای هزینه سفر به پاریس

لست سکند

اگر از اطرافیان و دوستان خود بپرسید شهر خارجی مورد علاقه‌شان برای سفر کدام است، به احتمال 90 درصد پاسخ آنها پاریس است! تقریبا از زمان شاهان قاجاری، هر کس که پایش به فرنگ باز شده بود با آب و تاب از رنگ و بوی پاریس حرف می‌زد. هنوز هم وقتی اسم پاریس به میان می‌آید، شاید تصاویر رویایی شانزه‌لیزه و کافه‌های کنار خیابان و برج ایفل در ذهنتان نقش ببندد. اما قبل از برنامه ریزی برای سفر، خوب است که که بدانید برای دیدن این شهر رویایی با تور چقدر برای شما خرج برمی‌دارد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

هزینه سفر به پاریس چقدر است؟

اگر برای سفرتان تور فرانسه را انتخاب می‌کنید، خیالتان از بابت ویزا راحت باشد. چراکه بیشتر تورها خدمات اخذ ویزای شینگن را هم برای شما انجام می‌دهند. اولین مرحله برای گرفتن ویزا، وقت گرفتن از سفارت است. پس از گرفتن وقت از سفارت، باید مدارک موردنیاز را به پرسنل سفارت تحویل دهید. پس از تحویل مدارک از شما انگشت نگاری می‌شود. در صورت کامل بودن مدارک و قانع کردن کارمند سفارت از هدف سفرتان، می‌توانید ویزای پاریس خود را دریافت کنید.

زمانی‎‌که تور پاریس را از یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر برای سفرتان می‌خرید، خدماتی نظیر اخذ ویزا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر و.. بر عهده تور است. شاید همین عوامل باعث شود که خرید تور پاریس ارزشش را داشته باشد، حتی اگر گران باشد!

راز آسمان پایتخت

تورهای تکی یا ترکیبی کدام بهتر هستند؟

تورهای فرانسه معمولا به دوشکل ترکیبی و یا اختصاصی ارائه می‌شوند. تورهای فرانسه بسته به آژانس‌ها 5 روزه تا 8روزه برگزار می‌شود و قیمت آن، از حدود 760 یورو شروع می‌شود. که البته این قیمت هم بستگی به نوع پرواز، هتلی که رزرو می‌کنید و خدمات تور دارد.

واحد پول فرانسه مثل خیلی از شهرهای اروپایی دیگر، یورو است. بنابراین قبل از سفر باید یورو تهیه کنید و اصلاً به فکر این نباشید که در ایران دلار بخرید و در پاریس آن را به یورو تبدیل کنید! چون صرافی‌های اروپایی درصد زیادی بابت این تغییر از شما کم می‌کنند.

قیمت بلیط تورهای فرانسه

یکی از چالش‌های متداولی که بین مسافران سفر پاریس وجود دارد، قیمت بلیط فرانسه است. البته زیاد تعجب برانگیز نیست زیرا بخش مهمی از هزینه سفر به پاریس، قیمت بلیط هواپیمای آن است. قیمت بلیط رفت و برگشت تهران پاریس، برای هر نفر از حدود 12 میلیون تومان شروع می‌شود. بلیط‌های گران‌تر این مسیر مربوط به پروازهایی است که چند توقف دارند یا کلاس پروازی آنها متفاوت است.

موقع خروج از کشور حواستان باشد که باید عوارض خروج از کشور را در فرودگاه پرداخت کنید. این عوارض برای بار اول 220هزارتومان، بار دوم330 هزار تومان و برای بار سوم به بعد 440 هزار تومان است.

پس از خرید بلیط هواپیما، باید به فکر رزرو هتل در پاریس باشید. البته توجه کنید که برای دریافت ویزا، از قبل باید محل اقامت خود را در پاریس مشخص کنید. پاریس هم مانند شهرهای دیگر انواع هتل با خدمات و قیمت‌های مختلف وجود دارد.

انتخاب هتل برای اقامت

هنگام انتخاب و رزرو هتل در پاریس به غیر از قیمت و کیفیت هتل، به فکر موقعیت مکانی آن هم باشید. حواستان باشد که هتلی دور از مناطق اصلی شهر و در حومه شهر رزرو نکنید!

هزینه اقامت در پاریس بسته به هتلی که انتخاب می‌کنید متغیر است و قیمت آن برای هر شب طیفی در حدود 160 یورو (هتل 2ستاره) تا 1100 یورو (هتل 5 ستاره) را در برمی‌گیرد. شما می‌توانید در هاستل هم اقامت داشته باشید که هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند. قیمت هاستل برای هر شب چیزی در حدود 20 یورو تا 55 یورو است.

مهم‌ترین بحث بعدی برای هزینه سفر بحث خورد و خوراک است! غذاها یکی از اصلی‌ترین مواردی هستند که در طی هر سفر، هزینه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در شهر پاریس، طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست‌فودها و کافه‌ها پیش روی شماست. قیمت‌های این رستوران‌ها برای رستوران ارزان چیزی در حدود 13 تا25 یورو، برای رستوران معمولی چیزی در حدود 25 تا35 یورو، برای رستوران‌های لوکس در حدود 75 تا 350 یورو و برای فست‌فودهای زنجیره‌ای مثل مک دونالد در حدود 10 تا 15 یورو است.

قیمت حمل و نقل در پاریس

پاریس شهری فوق‌العاده برای پیاده‌روی است. بنابراین تا آنجا که می‌توانید و ممکن است، قدم بزنید. اگر خواستید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید توصیه می‌کنیم یک بسته 10تایی بلیط بخرید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

بلیط قطار از فرودگاه شارل دوگل به داخل شهر: حدود 10 یورو

بلیط اتوبوس از فوردگاه به داخل شهر: از 12 تا20 یورو

تاکسی از فرودگاه به داخل شهر: از 40 تا 70 یورو

بلیط یک‌طرفه تنها: حدود 2یورو

بسته 10تایی بلیط یک طرفه: حدود 15 یورو (1.37 یورو برای هر نفر)

برای تفریح و گشت گذار در پاریس چقدر باید هزینه کنید؟

برای بازدید از مکان‌های معروف و تاریخی پاریس باید هزینه ورودی آن را پرداخت کنید که لیست آن به شرح زیر است:

بازدید از موزه لوور پاریس: از 24 یورو شروع می‌شود.

بازدید از برج ایفل: از 20 یورو شروع می‌شود.

بازدید از کاخ ورسای: از 18 یورو شروع می‌شود.

بازدید از دیزنی لند پاریس: از 80 یورو شروع می‌شود.

بازدید از موزه ارسی: از 20 یورو شروع می‌شود.

اگر دیدن موزه‌ها را دوست دارید و فکر می‌کنید ممکن است از بسیاری از آنها دیدن می‌کنید، می‌توانید پاریس پاس را که شامل ورودی بسیاری از موزه‌های پاریس و همچنین دسترسی نامحدود به حمل و نقل عمومی است، خریداری کنید.

جمع‌بندی

برای خرید تور پاریس و مشاوره درباره هزینه‌های احتمالی آن می‌توانید با آژانس ژیوار به شماره 02154795000 تماس حاصل نمایید و یا وارد سایت آژانس ژیوار به نشانی www.zhivar.com شوید تا کارشناسان تور پاریس به صورت دقیق و تخصصی شما را برای خرید تور راهنمایی کنند.

مرتبط با : ژیوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز