صفر تا صد خرید ارز دیجیتال تتر

لست سکند

تتر، سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان است که ارزش آن به‌واسطه برخورداری از پشتیبانی یکی از ارزهای فیات (دولتی) یعنی دلار، با نوسانات بازار تغییر نمی‌کند؛ از این رو خرید استیبل کوین تتر برای افرادی که به دنبال ریسک کم‌تری هستند، گزینه مناسبی است.

به گزارش کاماپرس، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال علی‌رغم سودآور بودن، با چالش‌های بسیاری از جمله نوسانات شدید قیمتی بر اثر عواملی همچون بازار، فناوری، سیاست‌ها و امثال آن روبه­رو است. در چنین شرایطی، تتر که به‌عنوان استیبل کوین یا ارز دیجیتال باثبات که با هدف محافظت از دارایی سرمایه‌گذاران طراحی شده، نقش پررنگی ایفا می‌کند. قیمت روز تتر با توجه به قیمت دلار تعیین می­شود و ارزش این رمز ارز در طول زمان ثابت و همواره با یک دلار آمریکا برابر است.

این گزارش در ادامه به بررسی نکات مهم برای خرید تتر و همچنین قیمت روز تتر می‌پردازد.

رمز ارز تتر چطور خلق شد؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT نخستین بار در سال 2014 با نام رئال‌کوین (Realcoin) در بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. در سال 2015 نام این رمز ارز توسط شرکت آی فینکس به تتر تغییر پیدا کرد. تتر از ابتدا به ‌عنوان یک استیبل کوین که ارزش آن به یک دارایی یا کالای پایدار مانند دلار وابسته است و با هدف پایداری در مقابل نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال خلق شد.

مهم‌ترین مزیت تتر در مقایسه با دیگر رمز ارزها، برخورداری آن از تمامی ویژگی‌های ارزهای دیجیتال و در عین حال مصون ماندن از تغییرات قیمتی بازار مانند ارزهای فیزیکی است؛ به‌طوری که تتر را به‌عنوان پلی میان ارزهای سنتی (فیات) و ارزهای رمزنگاری شده تلقی می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

چرا تتر از نوسانات قیمتی بازار در امان است؟

محصولات شرکت تتر در دسته ارزهای دیجیتال باثبات یا همان استیبل‌کوین (Stablecoin) قرار داشته و توسط ارزهای فیات جهانی مانند دلار، یورو و ین پشتیبانی می‌شود؛ از این رو قیمت روز تتر معادل ارزش این دارایی‌ها بوده و ارزش تتر تنها با پشتوانه این ارزها تغییر می‌کند.

در حال حاضر، دلار تتر یا USDT محبوب‌ترین توکن شبکه تتر محسوب می‌شود که با پشتوانه دلار و ارزش معادل یک دلار آمریکا، به‌عنوان عاملی برای مبادله ارزی استفاده می‌شود؛ به‌طوری که در بسیاری از صرافی‌ها، تتر جایگزین دلار شده است.

تتر چه کاربردهای برای سرمایه‌گذاران دارد؟

مزایا و ویژگی‌های تتر، این ارز دیجیتال را به یکی از ارزهای پرکاربرد برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. کاربردها و ارزش تتر در ادامه بررسی شده است.

کاربرد در معاملات: دو ویژگی امنیت و ارزش ثابت تتر موجب شده که این ارز دیجیتال به‌عنوان وسیله پرداخت در معاملات از راه دور استفاده شود. استفاده از تتر برای پرداخت، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، در کاهش هزینه‌ها نیز موثر است.

حواله و انتقال پول: استفاده از تتر برای انتقال پول در سطح بین‌المللی، علاوه بر انتقال آنی و ریسک بسیار پایین، مشکلات انتقال ارز مانند پرداخت کارمزد، تبدیل و ترنسفر را نیز از بین برده است.

اعطای وام: ارزش ثابت و دلاری تتر، آن را به گزینه مناسبی برای اعطای وام تبدیل کرده است. استفاده از این رمز ارز در اعطای وام موجب کاهش هرگونه نگرانی از کاهش ارزش تتر در هنگام بازپرداخت می‌شود.

مزایای خرید تتر

مهم‌ترین مزایای خرید تتر شامل قابلیت جایگزینی آن با ارزهای فیات جهانی مانند دلار، وسیله پرداخت در معاملات نقدی، امکان تبدیل آسان به سایر ارزهای دیجیتال، بهترین جایگزین ارزهای فیات برای حفظ دارایی، امنیت بالا، پشتیبانی از شبکه‌های بلاکچین متعدد، کاربری آسان، عدم نیاز به سیستم بانکی، حفظ ارزش تتر و مواردی از این قبیل است.

خرید و فروش تتر در ایران چگونه است؟

در ایران برخلاف کشورهای دیگر نمی‌توان با داشتن یک کارت بانکی بین‌المللی و پرداخت ارزهای فیات رایج مانند دلار و یورو، به خرید تتر اقدام کرد. بهترین راه برای خرید و فروش تتر در ایران، ثبت نام در صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خرید تتر با پرداخت ریالی است؛ با این حال برای حفظ امنیت و جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری، باید حتما به سراغ خرید از صرافی‌های معتبر رفت.

قیمت روز تتر 

تتر با ارزش بازار حدود 83 میلیارد دلار، سومین رمز ارز بزرگ جهان محسوب شده و سهم 7.61 درصدی را به خود اختصاص داده است. قیمت روز تتر با احتساب نرخ دلار در کانال 51 هزار تومان قرار دارد.

خرید آسان و سریع تتر با “بیت 24”

صرافی بیت 24 به‌عنوان یک مجموعه معتبر و فعال در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، خدمات ویژه‌ای را برای کاربران و سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. در حال حاضر، این صرافی متشکل از یک پلتفرم معاملاتی (بازار) و یک فروشگاه است. از جمله خدمات ویژه این دو می‌توان به قابلیت خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتالی، معامله در بستری امن و مطمئن، سرعت بالای انتقال و معاملات، برخورداری از کیف‌پول امن و اختصاصی، پشتیبانی و احراز هویت سریع اشاره کرد. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانند به وبسایت /https://bit24.cash مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : بیت 24
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز