شرایط دریافت ویزای درمانی انگلیس چیست؟

ویزای درمان-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

بر اساس اطلاعات Medical Tourism Index انگلستان پنجمین مقصد محبوب گردشگری سلامت دنیاست و سالانه مسافران زیادی برای دریافت خدمات درمانی به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش کاما پرس، همین محبوبیت موجب شده تا در انگلستان ویزای درمانی هم در میان انواع ویزاهای مسافرتی به این کشور در نظر گرفته شود. این ویزا عمدتا به افرادی داده می‌شود که با تائید پزشک‌شان، فرایند درمانی در کشورشان به نتیجه نرسیده و حالا می‌خواهند ادامه درمان را در انگلستان پیگیری کنند. در این گزارش به کمک داده‌های وب‌سایت «موسسه کاریابی بین‌المللی جام‌جم» شرایط دریافت ویزای درمانی انگلستان را بررسی می‌کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

شرایط سخت دریافت ویزا

انگلستان از ان جمله کشورهایی است که شرایطی سخت را برای اعطای ویزا به مسافران و مهاجران در نظر گرفته است. رگه‌هایی از این سختگیری را می‌توان در اعطای ویزای درمانی هم دید. اگر کسی بتواند ویزای درمانی انگلستان را دریافت کند حداکثر می‌توانند ظرف مدت ۶ ماه و با تشخیص افسر ترخیص در این کشور سکونت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سه نکته مهم برای دریافت ویزای درمانی

اگر برای دریافت ویزای درمانی انگلستان اقدام می‌کنید باید حداقل این سه شرایط ویژه را داشته باشید.

۱. افسر پزشکی مهم‌ترین چهره‌ای است که می‌تواند حضور درمانی شما در انگلستان را تایید کند. این افسرد باید تایید کند که حضور بیمار برای سلامت مردم انگلیس مشکل و خطری ندارد. این مسئله بیشتر به بیماری‌های واگیردار با احتمال شکل‌گیری پاندمی مربوط است. البته در این زمینه افسر پزشکی باید حتما از نظر کارشناسی یک پزشک داور استفاده کند و قضاوت شخصی در این میان موثر نیست.

۲. دریافت ویزای درمانی به هیچ وجه تعهدی برای دولت انگلستان در زمینه تقبل هزینه‌های درمانی شما ایجاد نمی‌کند. کلیه‌ی هزینه‌های درمانی بیمارانی که با این ویزا به انگلیس می‌آیند به  عهده متقاضی است.

۳. افسر پزشکی ، پزشکی است که وظیفه او، بررسی و ارزیابی وضعیت سلامت بیمار متقاضی زیر نظر داور پزشکی است و داور پزشکی نیز پزشکی است که وظیفه‌ی انجام توصیه‌های لازم برای ارزیابی وضعیت کلی بیمار متقاضی به افسر پزشکی را برعهده دارد و بررسی صلاحیت بیمار متقاضی برای ورود به انگلیس.

چند نکته تکمیلی درباره دریافت ویزای درمانی انگلستان

اگر کسی تمکن مالی برای دریافت خدمات درمانی در انگلستان را نداشته باشد تحت پوشش ماده ۳۷ قانون عمومی این کشور قرار می‌گیرد. بر اساس این قانون خدمات درمانی انگلستان هزینه‌های درمانی فرد را تقبل می‌کند. نکته مهم در این است که متقاضی باید اثبات کند که تمکن مالی ندارد.

همچنین اگر بنا‌بر تشخیص داور پزشکی فرد نیاز به درمان عمده داشته باشد و بیمار متقاضی برای طول اقامت بیش از ۶ ماه درخواست دهد، داور پزشکی می‌تواند اجازه اقامت دائم را به شخص بیمار صادر کند.

در صورتی که فرد در وضعیت اورژانسی قرار داشته باشد و با تشخیص افسر ترخیص بیمار دارای بیماری جدی است و با ارزیابی مدارک پزشکی فرد از طریق ایمیل اجازه ورود صادر می‌شود، مگر اینکه شخص دارای بیماری باشد که افسر ترخیص و داور پزشکی تشخیص دهند ممکن است با ورود شخص به انگلستان به سلامت عمومی مردم آسیب وارد شود و در این صورت وزارت بهداشت انگلیس باید مجوز ورود شخص را صادر کنند.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان

موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم با مجوز رسمی از وزارت کار به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت تعاونی اندیشه‌گران از سال ۱۳۹۱ مشغول فعالیت است. این شرکت  این مجموعه با روابط بین‌المللی خوب و گسترده‌ای که دارد یک گزینه مطمئن برای انجام امور مهاجرتی در ایران به حساب می‌آید. موسسه کاریابی بین المللی جام‌جم «عضو انجمن کاریابی‌های خارجی ایران»، «موسس شرکت work crown کانادا»، «طرف قرارداد با وکلای رسمی اداره مهاجرت کانادا ICCRC»، «نماینده انحصاری شرکت پارس مدیکس انگلستان» و نماینده چندین شرکت در آلمان ،اتریش ,اوکراین و انگلستان شاغل در بخش کاریابی است و می‌تواند یک گزینه مناسب برای انجام امور مهاجرتی باشد.

یکی از فعالیت‌های تخصصی مجموعه‌های گروه اقلیما، نیلاگشت، مای آرمان، رجبی، اصطهباناتی ارایه خدمات مهاجرتی و ویزا است. برای دریافت خدمات مهاجرتی و دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید از خدمات این مجموعه‌ها بهره ببرید.

انتهای پیام

مرتبط با : آتیه آفریناناصطهباناتیاقلیمارجبیمای آرماننیلاگشت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز