شرایط جدید خرید سیمان اعلام شد

لست سکند

مشتریان خرد سیمان می‌توانند تا با داشتن کد بورسی به صورت مجازی اقدام به خرید سیمان کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بنا بر گفته جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران، از این پس مشتریان خرد خرید سیمان نیازی به حضور در کارگزاری ندارند و می‌توانند از طریق آنلاین با مراجعه به وبسایت مربوطه اقدام کنند. طبق مصوبات قبلی وزارت صمت، تمامی شرکت‌های تولید کننده سیمان باید از طریق بورس کالا سیمان تولیدی خود را بفروشند. به همین منظور هم خریداران به سامانه بورس کالا برای خرید سیمان مراجعه می‌کنند.

به گفته جهرمی، پس از راه اندازی معاملات سیمان در بازار فیزیکی، تقاضا برای راه اندازی معاملات خرده فروشی محصول سیمان اعلام شد و از طرفی تعدد روزهای معاملاتی علاوه بر عرضه سیمان در بازار فیزیکی هم یکی از خواسته‌های فعالان این بخش بود تا محصول سیمانی در سایر روزهای هفته هم معامله شود.

اکنون معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران بیان کرده که از این هفته 15 نماد سیمانی بازگشایی می‌شوند و در هفته‌های بعد معاملات به صورت پیوسته خواهد بود. ضمن اینکه جهرمی از رونق گواهی سپرده سیمان هم خبر داده است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

تغییر روزهای معاملات گواهی سپرده سیمان در بورس کالا

طی اطلاعیه‌ای بورس کالا، از این پس معاملات گواهی سپرده سیمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته انجام می‌شود. مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای به کارگزاران و فعالان بازار سرمایه تغییر روزهای معاملاتی گواهی سپرده سیمان را اطلاع رسانی کرد.

بر این اساس پیرو گشایش انبارها و نمادهای معاملاتی سیمان تیپ 2 جهت انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده کالایی، فعالان بازار این امکان را دارند از یازدهم آبان ماه 1400 تا اطلاع ثانوی، معاملات گواهی سپرده سیمان را در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته انجام دهند.

مرتبط با : بورس کالای ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز