اوضاع بورس بهبود پیدا می کند؛ مردم نگران نباشند

شاخص کل بورس امروز هم مثبت بود و با رشد 14 هزار و 680 واحدی نسبت به دیروز، یک میلیون و 376 هزار و 95 واحد شد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته 3 هزار و 524 واحد بالا رفت و در مرز 366 هزار و 628 واحدی قرار گرفت. برخی از مقامات مسئول از تداوم رشد بازار سرمایه خبر داده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز در بازار بورس 696 هزار و 944 معامله به ارزش 52 هزار و 342 میلیون ریال انجام شد. نمادهای «فولاد»، «کگل» و «شبندر» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. اما طی روز جاری ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار باز هم منفی شد.

با این شرایط مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرده که وضعیت رکوردی بازار سرمایه به مرور بهتر خواهد شد و رشد بازار تداوم پیدا خواهد کرد. به نظر مجید عشقی، وضعیت فعلی و جو ناامیدی سیکل‌هایی است که چندین بار تجربه شده و سال‌های 1383 و 1392 هم همین اوضاع وجود داشته است. البته قطعا اوضاع کنونی با شرایط سال‌های ذکر شده قابل مقایسه نیست. اکنون حدود 58 میلیون کد سهامداری وجود دارد و به نوعی کل جمعیت کشور درگیر این بازار هستند.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

راز آسمان پایتخت

جذاب شدن قیمت سهام در حال حاضر

عشقی اعلام کرده که در حال حاضر نسبت P به E نمادها به چهار رسیده و قیمت سهام جذاب و شرایط بنیادین بازار خوب است. ضمن اینکه صندوق‌های بازارگردانی هم در این مدت خریدهای خوبی انجام دادند. وی به مردم اطمینان داده که این روند ادامه دار خواهد بود و جای نگرانی در این باره نیست.

همچنین رئیس کل سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که وقفه‌های موجود در اطلاع رسانی این سازمان به دلیل تغییرات مدیریتی شکل گرفته و از این پس اخبار به صورت منظم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز