شاد ، پاخور پاساژ علاء‌الدین را افزایش داد

تور لحظه آخری-کاماپرس

سامانه تدریس آنلاین شاد در زمان شیوع کرونا راه اندازی شد که دانش آموزان از درس و مدرسه بازنمانند اما این سامانه برای والدین دانش آموزان هزینه ساز و دردسرساز شد و البته کاسبان پاساژ علاء الدین را خوشحال کرد.

به گزارش کاماپرس تمام طبقات پاساژ علاء الدین شلوغ است و اغلب این مراجعان والدین دانش آموزانی هستند که برای خرید گوشی متناسب با سامانه شاد یا نصب این سامانه به این پاساژ مراجعه کرده اند. هزینه ساز بودن سامانه شاد – که البته هزینه های آن غیرمستقیم و شامل خرید گوشی دارای قابلیت نصب و اجرای این سامانه است – انتقاد بسیاری از والدین را برانگیخته است. پیشنهاد آنها این است که آموز آنلاین جای خود را به آموزش از رسانه ملی بدهد و دانش آموزان برای درس خواندن بجای ورود به دنیای مجازی که دردسرها و آسیب های جانبی دارد، پای تلویزیون بنشینند.

زیر قرض رفتن برای خرید گوشی جدید

«رامین بقایی» که یک کارگر است و همراه خانواده برای خرید گوشی آمده است می‌گوید: « وقتی گفتند باید برنامه شاد را نصب کنید، مجبور شدم به خاطر پسرم پول قرض کنم و گوشی که قابلیت نصب برنامه شاد را داشته باشد، بخرم.»

او با ابراز نارضایتی از این شیوه تدریس به همشهری آنلاین می‌گوید: « برنامه شاد آنقدر که دردسر داشته فایده نداشته است. با شرایط بد اقتصادی کنونی آیا انصاف است خانواده‌ها فقط به خاطر یک برنامه این همه هزینه کنند؟‌»

راز آسمان پایتخت

هزینه 20 هزار تومانی نصب شاد

«امید احمدی» یکی از مغازه‌داران می‌گوید: «از وقتی قرار شده تدریس از طریق نرم‌افزار شاد انجام شود، بازار خرید و فروش موبایل داغ‌تر و پر رونق‌تر شده است. خیلی از خانواده‌ها گوشی‌های قدیمی دارند که سال‌هاست با آن کار کرده‌اند اما اکنون به دلیل نیاز تحصیلی فرزندشان مجبورند گوشی‌های قدیمی را بفروشند و گوشی جدید خریداری کنند»

«اصغر محبی» که در پاساژ علاءالدین مشغول نصب نرم‌افزار است، می گوید: «نصب نرم‌افزار روی گوشی همراه کار سختی نیست، اما برخی از خانواده‌ها سواد این کار را ندارند و به همین دلیل به اینجا می‌آیند تا ما این کار را برایشان انجام دهیم.  این برنامه برای آموزش دانش‌آموزان است و خانواده‌ها به خاطر فرزندانشان حاضرند هر هزینه‌ای را بپردازند.» به گفته او نصب برنامه شاد هزینه‌های مختلف انجام می‌شود که حداقل 10 هزار تومان و حداکثر 20 هزار تومان است.

«زهرا ربانی» که دخترش کلاس ششم است با ابراز نارضایتی از آموزش از راه دور برنامه شاد می‌گوید: «این گوشی همسرم است و چون توان خرید گوشی دیگری نداریم تصمیم گرفتیم برنامه شاد را روی آن نصب کنیم و گوشی را در اختیار دخترمان قرار دهیم.» به گفته ربانی خانواده‌های زیادی با همین مشکل مواجه‌اند و مسئولان باید تدابیر دیگری برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان بیندیشند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز