سیستم گرماتاب ؛ ایجاد گرمایش یکنواخت محیط

گرماسان-کاماپرس
لست سکند

سیستم گرماتاب محصولی است که جهت ایجاد گرمایش یکنواخت در محیط‌های صنعتی، فضاهای باز و… به کار می‌رود و با نام‌های هیتر تابشی لوله‌ای و هیتر سقفی نیز شناخته می‌شود. در ادامه با این سیستم گرمایش تابشی آشنا می‌شویم.

به گزارش کاماپرس، به نقل از گرماسان، در روزهای سرد زمستان، مطبوع‌ترین کار برای بسیاری از افراد این است که اندکی نور خورشید بیابند و با قرار گرفتن در زیر آن، احساس گرما کنند. نکته قابل توجه در اینجا این است که کسی برای گرم شدن، خورشید را لمس نمی‌کند، بلکه تنها قرار گرفتن در مسیر سیستم گرمایشی تابشی آن، لذت‌بخش است.

اما اکنون با پیشرفت علم، تنها خورشید نیست که این سیستم را عرضه می‌کند و انسان نیز به آن دست یافته است؛ سیستم گرماتاب ؛ یعنی منبع گرمایی که بدون تماس فیزیکی با آن، گرما را انتقال دهد.

تا پیش از این، در گذشته‌های دور، افراد با سوزاندن هیزم محیط خانه را گرم می‌کردند اما این تکنیک، به خصوص در قرون 18 و 19 باعث نشتی دود و مونوکسید کربن و در نهایت مسمومیت و خفگی می‌شد.

پس از آن، سیستم گرما مبتنی بر آبجوش بوجود آمد که تقریبا شبیه همان شوفاژهای امروزی است اما امروزه، با اختراع برق، سیستم‌های گرمایش تابشی می‌توانند جای همه این سیستم‌ها را به خصوص در صنعت، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها به شکل هیتر گازی گرماتاب ، گرماتاب سقفی ، هیتر تابشی لوله ای و بخاری گلخانه بگیرند.

راز آسمان پایتخت

سیستم گرمایشی تابشی گرماتاب چیست؟

دستگاه مولد گرما، در سیستم گرمایش تابشی با افزایش دمای لوله‌ها، آن‌ها را به تابش وا می‌دارد و سپس بازتاب‌دهنده، این پرتوها را به سمت مکان هدایت می‌کند. یعنی، انرژی گرمایی به جای اینکه هوا را مستقیما گرم کند، از یک عنصر گرم مانند کف، دیوار یا پانل سقف تابیده شده و اینگونه فضا را گرم می‌کند.

بدین گونه، گردش هوا در داخل فضا کاهش میابد و انرژی کمتری تلف می‌شود. همانطور که اشاره شد، سیستم گرمایش تابشی از اجزای متعددی تشکیل شده است که همگی برای گرمای بی‌خطر محیط، دست به دست هم می‌دهند؛

اصلی‌ترین بخش، مشعل است که به شکل گازسوز یا گازوئیل‌سوز یا برقی وجود دارد، گرما تولید می‌کند و دمای لوله‌ها را تا 300 درجه افزایش می‌دهد. شعله‌ پخش‌کن، بخش دیگری از این سیستم است که معمولا از نوع فولاد ساخته می‌شود و حرارت را توزیع می‌کند.

کار شعله‌پخش‌کن از این جهت مفید است که با توزیع حرارت، از هدررفت آن جلوگیری می‌کند. لوله‌هایی از جنس آلومیناژ آتش‌خوار روسی، لوله‌هایی با قدرت تابش بسیار بالا هستند که به مشعل متصل شده و حرارت ناشی از مشعل را به محیط انتقال می‌دهند، این لوله‌های رسانا، ضدزنگ و ضدسایش هستند و در هیتر تابشی لوله ای نقش اساسی را دارند.

رفلکتور یا منعکس کننده قطعه‌ای است که همانطور که از نامش برمی‌آید، حرارت را منعکس می‌کند و درواقع، در بخش بالایی دستگاه قرار دارد و حرارت داخلی لوله را به نقاط موردنظر منتقل می‌کند. جنس بدنه این رفلکتورها نیز از آلمینیوم مرغوب است؛ به همین علت در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی آهن مقاومت بالایی دارد.

قطعه آخر، فن مکنده است که مکش لازم را درون لوله، جهت حرکت گرمای ایجاد شده به سمت انتهای لوله فراهم می‌کند.

گفتنی است این سیستم بر خلاف روش‌های مرسوم گرمایش همرفتی، فضا را از طرق تابش پرتوهای گرما گرم می‍کند.

گرماسان-کاماپرس

کاربرد سیستم گرمایشی تابشی

در گلخانه‌ها یا محیط‌های صنعتی یا حتی مرغداری‌ها دیده می‌شود که دستگاه‌هایی به شکل لوله از سقف آویزانند، این دستگاه‌ها همان گرماتاب سقفی به عنوان بخاری گلخانه یا مرغداری هستند. این دستگاه‌ها، از آنجا که برخلاف سیستم‌های سنتی، موتورخانه ندارند، پس دیگر هزینه‌های تعمیر و سرویس آن را هم ندارند و از این جهت، کار را راحت کرده‌اند.

اما علاوه بر این و فراتر از این، نسبت به سیستم‌های سنتی، باعث حدود 60 درصد صرفه جویی در گاز و 90 درصد صرفه‌جویی در برق می‌شوند.

همچنین این سیستم‌ها، دما را به شکل یکنواخت بالا می‌برند به طوری که مانند سیستم‌های رایج، هوای گرما را به سمت بالا حرکت نمی‌دهند بلکه از آنجا که منبع گرما در زیر یک پوشش قرار دارد، با حرکت هوای گرم به سمت بالا و جابجایی هوای خنک‌تر، افزایش دما به طور یکنواخت انجام می‌گیرد و این سیستم تبدیل به بهترین سیستم گرمایش می‌شود.

گرماسان؛ تولیدکننده مدرن ترین سیستم های گرمایش تابشی

سیستم گرماتاب اصلی و باکیفیت را از گرماسان بخواهید، با توجه به شرایط اقتصادی، قیمت گرماتاب ها متفاوت است اما بهترین قیمت در بازار و خرید به صورت چک توسط برند گرماسان انجام  می‌گیرد.

شرکت شایانیر صنعت آرتان با نام تجاری گرماسان، تولیدکننده انواع سیستم‌های گرمایشی یا همان سیستم گرماتاب های صنعتی و گلخانه‌ای است.

این شرکت که بیش از یک دهه تجربه بسیار موفق در خصوص طراحی، تولید و اجرای سیستم‌های گرمایشی دارد، دارای سابقه همکاری با نهادها و ارگان‌های رسمی و همچنین اجرای صدها پروژه عظیم است و با بهره‌گیری از مهندسین و کارشناسان مجرب در تامین گرمایش فضاهای بزرگ شامل سوله‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی، سالن‌های مرغداری، سالن‌های گلخانه، رستوران‌ها، ویلاها و فضاهای باز و انواع کوره‌های گرمایشی، صنایع سنگ و… آماده است تا طرح و برآورد را برای کلیه متقاضیان و علاقه‌مندان این سیستم نو و جدید ارائه کند.

برای خرید و یا مشاوره در مورد سیستم‌های گرمایش تابشی کافی است با شماره ۲۲۲۲۹۱۷۶-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان ما به صورت کامل شما را برای خرید محصول موردنیارتان راهنمایی کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : گرماسان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز