خسارت های ناشی از حریق را به حداقل برسانید

سیستم اعلام حریق
تور لحظه آخری-کاماپرس

یک سیستم اعلام حریق مجموعه ای از تجهیزات اعلام حریق نظیر دتکتور دود، حرارت، شعله و گاز است که برای تشخیص علائم حریق و هشدار دادن از طریق آژیرها و فلاشرها استفاده می شود. طراحی، اجرا و استفاده درست از این سیستم، میتواند جلوی بسیاری از خطرات جانی و مالی را بگیرد. اما شاید برای شما جالب باشد دانستن این مطلب که با توجه به اهمیت بالای سیستم های اعلان حریق در پروژه های صنعتی و ساختمانی، اما متاسفانه بیش از 90درصد پروژه های سیستم های اعلان حریقی که در کشور کار می شوند، نهایت پس از چند ماه خاموش و بلا استفاده می شوند.

به گزارش کاماپرس، همچنین امروزه از سیستم های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارت های ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود. سیستم اعلام حریق دارای مدل‌ها و برندهای مختلفی است که می‌توان با توجه به میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. یکی از برندهای معتبر سیستم اعلام حریق زتا است.
سیستم اعلام حریق زتا چیست؟
سیستم اعلام حریق یکی از تجهیزات امنیتی است که برای ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سیستم در صورت وجود داشتن دود، مونوکسید کربن و آتش در ساختمان، از طریق هشدارهای صوتی و بصری افراد داخل ساختمان را مطلع می‌کند و به‌نوعی از آتش‌سوزی جلوگیری می‌نماید. از این سیستم می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده کرد اما بیشترین موارد نصب این سیستم در محیط‌های تجاری و اداری می‌باشد. سیستم اعلام حریق دارای مدل‌ها و برندهای مختلفی است که می‌توان با توجه به میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. یکی از برندهای معتبر سیستم اعلام حریق زتا است. در این مطلب قصد داریم شمارا با مشخصات سیستم اعلام حریق زتا آشنا نماییم و نمایندگی فروش آن را به شما معرفی کنیم.
مشخصات سیستم اعلام حریق زتا 

به گزارش ایسنا، سیستم اعلام حریق زتا (zeta) ساخت کشور انگلستان است. این محصول دارای استاندارد و گواهینامه بین‌المللی است و به 50 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود. سیستم اعلام حریق زتا در دو نوع ساده و آدرس‌پذیر عرضه می‌شود، در مدل آدرس‌پذیر پس از آتش‌سوزی، محل دقیق آتش‌سوزی بیان می‌شود و می‌توان سریع‌تر آن را مهار کرد. این سیستم دارای اجزاء مختلفی است.
کنترل پنل مرکزی 
پنل یا سانترال مرکزی سیستم اعلام حریق زتا دارای طراحی بسیار زیبایی است. در مدل‌های جدید این پنل می‌توان به‌جای کلید کنترل‌کننده از طریق رمز چهاررقمی به پنل دسترسی داشت. این پنل در هر زون از 32 عدد دتکتور پشتیبانی می‌کند و از امنیت بالایی برخوردار است. برخی از پنل¬های این مدل دارای تأییدیه آتش‌نشانی هستند. به‌طورکلی کار کنترل پنل مرکزی ارتباط بین اجزاء سیستم است. درواقع این پنل است که با فرستادن سیگنال، هشدار و آژیرها را فعال می‌کند.

قیمت سیستم اعلام حریق زتا 

راز آسمان پایتخت

قیمت سیستم اعلام حریق زتا معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه قیمت این سیستم‌ها روزانه در حال تغییر است و میزان قیمت نهایی آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:
– مدل سیستم
– میزان قابلیت‌های دستگاه
– نوع لوازم جانبی
– میزان گارانتی سیستم و…

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پنتا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز