لزوم استفاده از سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق

یک سیستم اعلام حریق دارای چند دستگاه است که با یکدیگر کار می کنند و در صورت وجود دود، آتش، منوکسید کربن و سایر شرایط اضطراری آن ها را تشخیص داده و از طریق تجهیزات صوتی و بصری به مردم هشدار می دهند.

به گزارش کاماپرس، این هشدار ها می توانند به صورت اتوماتیک توسط دتکتور های دودی و دتکتور های حرارتی فعال شوند و یا با کمک شستی اعلام حریق، در نقاط مخصوص فعال سازی اعلام حریق، به صورت دستی فعال شوند. هشدار ها می توانند زنگ های موتوردار و یا بوق های قابل نصب بر روی دیوار باشند. آن ها همچنین می توانند بلندگوهایی باشند که از طریق آن ها، هشدار و در ادامه پیام صوتی به منظور تخلیه محل و هشدار دادن به افراد داخل ساختمان به منظور عدم استفاده از آسانسورها پخش شود.

شرکت تسلا سال1374 با هدف طراحی و تولید تجهیزات اعلام حریق در شهر تبریز به ثبت رسید. محصولات اعلام حریق تسلا از آنجایی که دارای گواهینامه های ISO 9001 و ISO 2008 میباشد و مطابق با استاندارد BS 5839 تولید میشوند و بخاطر داشتن تاییدیه از سازمان آتش نشانی همیشه مورد استقبال کارشناسان فنی بوده و مورد اعتماد مصرف کنندگان می باشند. محصولات شرکت تسلا شامل پنل مرکزی اعلام حریق، دتکتور دودی، دتکتور حرارتی، شاسی، آژیر و آژیر فلاشر اعلام حریق هستند، در ادامه شما را بیشتر با عملکرد و مشخصات فنی آنها آشنا خواهیم کرد.
آشنایی با پنل اعلام حریق تسلا 
اولین دیوایسی که معرفی میکنیم کنترل پنل‌های تسلا هستند. این کنترل پنل ها از 2 الی18 زون تولید می‌شوند و بخاطر طراحی زیبا و کیس فلزی شان در هر محیطی (مسکونی،تجاری،صنعتی) استفاده می‌شوند. پنل‌های تسلا ویژگی‌های خاصی دارند که به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم :
• قابلیت تست یک نفره یا تست مهندسی
• در هر زون 20 دتکتور دودی و یا40 دتکتور حرارتی میتوان نصب کرد
• LED نمایشگر برای اشکالات اتصال کوتاه، قطعی در مسیر سیم کشی و وضعیت دتکتورها
• طراحی و تولید مدارها به صورت SMD
• دارای دو خروجی آلارم
• قابلیت نصب دو باتری 12ولت 4.5 آمپر

دتکتور دودی اعلام حریق تسلا 

ایسنا در گزارشی نوشت: از آنجا که دتکتورهای تسلا با استاندارد های جهانی تولید می‌شوند اصول کار آنها مانند دتکتورهای دودی سایر برندهاست.
به این صورت که در آنها یک منبع تولید نور یا IR LED و یک فتو دیود حساس به نور تشکیل شده که به محض اینکه دود وارد محفظه دتکتور میشود، سنسور سایه حاصل از آن را تشخیص داده و به وسیله تغییرات ایجاد شده فرمان وقوع حریق را به کنترل پنل و هشداردهنده ها ارسال می‌کند.
دتکتور حرارتی اعلام حریق تسلا 
همانطور که از اسمش پیداست به تغییرات دما یا حرارت ایجاد شده در محیط حساس هستند یعنی دائما دمای محیط را کنترل می‌کنند و به مض اینکه ترمیستور حرارتی درون آنها تغییرات محیط را پردازش کند به کنترل پنل و هشدار دهنده فرمان حریق را صادر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

شاسی اعلام حریق تسلا  
شاسی ها کارشان اعلام حریق دستی است یعنی اگر شخصی حریق را دید با فشار دادن قسمت سفید رنگ روی شاسی به سمت داخل وقوع حریق را به افراد یا اپراتور اعلام حریق اطلاع می‌دهد. رنگ شاسی ها را قرمز در نظر گرفته اند تا به راحتی قابل مشاهده باشند.

آژیر فلاشر اعلام حریق تسلا 
آژیر فلاشرها وظیفه هشدار دهنده را در سیستم اعلام حریق به عهده دارند. وقتی سیگنال حریق از حسگرها به کنترل پنل ارسال می شود، کنترل پنل فرمان وقوع حریق را به هشدار دهنده ارسال می‌کنند و صدای و نور در محیط تحت پوشش پخش می‌شود.

قیمت سیستم اعلام حریق تسلا چه قدر است؟
قیمت سیستم اعلام حریق تسلا معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه قیمت این سیستم‌ها روزانه در حال تغییر است و میزان قیمت نهایی آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:
– مدل سیستم
– میزان قابلیت‌های دستگاه
– نوع لوازم جانبی
– میزان گارانتی سیستم و…
اگر قصد خرید سیستم اعلام حریق تسلا را دارید و از میزان قیمت آن بی‌اطلاع هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی پنتا تماس برقرار نمایید و از میزان قیمت‌ و مشخصات برند تسلا اطلاع یابید.
پنتا دارای 25 سال سابقه تولید و عرضه محصولات حفاظتی همچون سیستم اعلام حریق، سیستم ضد سرقت، دوربین مداربسته، آنتن مرکزی و… می‌باشد. پنتا در ارائه سیستم‌های خود از لوازم باکیفیت استفاده می‌کند و محصولی با گارانتی را عرضه می‌نماید.
جهت مشاهده و خرید انواع سیستم‌های اعلام حریق می‌توانید به سایت اینترنتی فروشگاه پنتا به آدرس www.panta.ir مراجعه نمایید و پس از انتخاب مورد دلخواه آن را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پنتا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز