سود سکه و نیم سکه از سود دلار جلو زد

هفته گذشته دلار در مرز کانال 27 هزار تومان رفت و برگشت های مکرری داشت و با این حال خریداران ابتدای هفته که دلار را در کانال 26 هزار تومانی خریده بودند ، هفته را با سود به پایان رساندند اما سود سکه ، خصوصا نیم سکه و ربع سکه بیشتر از بازار ارز بود.

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته را باید هفته سکه بدانیم چرا که این کالای سرمایه ای از پرتقاضاترین ارز بازار یعنی دلار جلو زد و بیشترین سود را نصیب خریداران خود کرد. در بازار سکه هم سودها متوازن نبود و سود نیم سکه و ربع سکه، از سود سکه تمام بهار آزادی بیشتر بود.

دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به بررسی وضعیت دلار و سکه در هفته گذشته پرداخته و نوشته است؛  درست است که در هفته گذشته، سکه امامی رشد قابل توجهی را در مقایسه با دلار به ثبت رساند، ولی میزان بازدهی نیم‌سکه و ربع‌سکه شگفت‌آورتر بود. نیم‌سکه در هفته قبل بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و در آستانه مرز ۷ میلیون تومان قرار گرفت. ربع‌سکه هم با بیش از ۱۲ درصد رشد، خود را در آستانه کانال ۴ میلیون تومانی دید.

تلاش دلار برای شکستن مرز 27 هزار تومانی

این روزنامه همچنین نوشته است؛ تلاش پنج روزه نوسان‌گیران برای شکست مرز ۲۷ هزار تومانی بازار دلار نتیجه نداد. این در حالی بود که در ابتدای هفته به راحتی توانسته بودند مرز ۲۶ هزار تومانی را بشکنند. برخی فعالان باور دارند، مقاومت پنج روزه دلار در مرز یاد شده نشانگر آن است که روند افزایشی پایان گرفته و با تعیین تکلیف مکانیزم ماشه در هفته جاری، دیگر انرژی برای بالا بردن دلار به سطوح بالاتر وجود نخواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

انتهای هفته آرام تر بازار دلار و سکه

بر اساس این گزارش، دلار و سکه هفته گذشته را با نوسان شدیدی آغاز کردند ولی در روزهای انتهایی هفته، فضای بازارها آرام‌تر شد و میزان نوسانات نیز کاهش یافت. روز پنج‌شنبه دلار در بازه محدود ۲۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و۹۰۰ تومان نوسان کرد و در بازار سکه نیز این فلز گرانبها عمدتا بین دو محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ و ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در حال حرکت بود. ساعت ۴ بعدازظهر عدد ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومانی در برابر نام دلار به ثبت رسید که نشان از افزایش ۹/ ۴ درصدی نسبت به هفته قبل داشت. در مقایسه با روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی ۵۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود. برخلاف رشد دلار، سکه امامی روز پنج‌شنبه ۵ هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و روی عدد ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان قرار گرفت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز