سهام عدالت: احتمال سهامدار شدن جاماندگان قوت گرفت

نمایندگان مجلس در حال تدوین طرحی برای ساماندهی سهام عدالت و تعیین تکلیف جاماندگان این طرح هستند که احتمال سهامدار شدن جاماندگان این طرح را بیشتر می کند.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد صدای جاماندگان سهام عدالت از سوی نمایندگان مجلس شنیده شده و بهارستان نشینان در حال بررسی طرحی برای احقاق حق این افراد هستند. افرادی که سهام عدالت به آنها تعلق نگرفته ولی خود را واجد شرایط این سهام می دانند کم شمار نیستند و مسئولان تعداد آنها را یک میلیون و 830 هزار نفر اعلام می کنند اما موانع قانونی مانع اعطای سهام به آنها شده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تلاش مجلس یازدهم برای ساماندهی طرح سهام عدالت و تعیین تکلیف جاماندگان از این سهام گفت: به دلیل مراجعات مختلف و صحبت‌هایی که در حوزه‌های انتخابیه از مردم می‌شنویم مبنی بر اینکه بیکار هستند، خانه از خودشان ندارند، درآمدشان ناچیز است اما سهام عدالت را دریافت نکردند؛ لازم دیدیم روند واگذاری سهام عدالت را به دلیل اهمیت موضوع ساماندهی کنیم.

نماینده مردم کرمان ادامه داد: طرح ساماندهی سهام‌عدالت را در دو سرفصل با محورهای واگذاری و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نوشتیم.

سه گروه عمده جاماندگان سهام عدالت

راز آسمان پایتخت

پورابراهیمی گفت: یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر جامانده از سهام‌عدالت اولین گروه شاکی از این سهام هستند که درخواست دارند ما وضعیت‌شان را پیگیری کنیم. دومین گروه فرزندان خانواده‌هایی هستند که بعد از سال ۸۴ متولد شده‌اند، این افراد جزو خانواده هستند اما در دامنه دریافت سهام عدالتی که مابقی افراد خانواده دریافت می‌کنند، قرار نمی‌گیرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروه سوم کسانی هستند که نه جزء آن یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر هستند و نه جزء گروه متولدین ۸۴ به بعد قرار می‌گیرند، این افراد کسانی هستند که طی سال‌های گذشته به دلیل بروز مشکلات اقتصادی، توان مالی آن‌ها کاهش یافته و در حال حاضر جزو دهک‌های کم درآمد محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی سهام‌عدالت آماده شده، به هیأت رئیسه رسیده است و اعلام وصول شده اما به دلیل آن‌که کمیسیون‌های تخصصی شکل نگرفته است، امکان ارجاع آن برای بررسی فراهم نشده است، اگر همین هفته و یا اواخر هفته کمیسیون‌های تخصصی شکل بگیرد اولین طرحی که به کمیسیون اقتصادی مجلس برسد همین طرح ساماندهی سهام عدالت برای جاماندگان است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز